Amazon este cel mai valoros brand din lume, în ciuda pierderii în valoare de 51 de miliarde de dolari
Apple își pierde clasamentul de top după ce a pierdut 57,6 miliarde de dolari
Tesla și BYD sunt printre mărcile cu cea mai rapidă creștere din lume, pe măsură ce cererea pentru vehicule electrice crește
Amazon a revenit pe primul loc ca cel mai valoros brand din lume, în ciuda faptului că valoarea mărcii sale a scăzut cu 15% în acest an, de la 350,3 miliarde de dolari la 299,3 miliarde de dolari, potrivit unui nou raport al companiei de consultanță lider în evaluarea mărcilor, Brand Finance.
Marca Amazon a scăzut cu peste 50 de miliarde de dolari în acest an, în mod substanțial în legătură cu scăderea puterii mărcii, ratingul său scăzând de la AAA+ la AAA, pe măsură ce consumatorii îl evaluează mai dur în lumea post-pandemie. Cercetarea Brand Finance a constatat că percepția clienților cu privire la serviciul pentru clienți la Amazon a scăzut – în același timp cu timpii de livrare s-au prelungit – și, împreună cu aceasta, consumatorii au devenit mai puțin probabil să recomande Amazon altora. Concomitent cu încheierea restricțiilor pandemice, oamenii se întorc la cumpărături în persoană, atenuând ușor nevoia de vânzare cu amănuntul online.
Apple (valoarea mărcii în scădere cu 16%, până la 297,5 miliarde USD) a devenit al doilea cel mai valoros brand din lume, valoarea mărcii sale scăzând de la 355,1 miliarde USD. Scăderea din acest an a valorii mărcii este legată de o scădere a veniturilor estimate, deoarece se așteaptă ca un lanț de aprovizionare cu bunuri perturbat și o piață a forței de muncă restrânsă să limiteze oferta de produse hardware marca.
Au fost un total de 48 de mărci tehnologice care au apărut în clasament, două în scădere față de cele 50 din 2022, după ce Snapchat și Twitter au renunțat. Alte mărci axate pe tehnologie care vor pierde valoare includ Samsung Group (valoarea mărcii în scădere cu 7%, până la 99,7 miliarde USD), Alibaba.com (valoarea mărcii în scădere cu 56%, până la 10,0 miliarde USD), Facebook (valoarea mărcii în scădere cu 42%, până la 59,0 miliarde USD) și WeChat (valoarea mărcii a scăzut cu 19% la 50,2 miliarde USD).
Pe partea pozitivă, Instagram (valoarea mărcii în creștere cu 42%, până la 47,4 miliarde USD) și LinkedIn (valoarea mărcii în creștere cu 49% la 15,5 miliarde USD) au crescut în sectorul tehnologiei, valoarea mărcii a fiecăruia crescând datorită strategiei bine executate. pentru a-și comercializa serviciile.
Unii dintre ceilalți mari câștigători în ceea ce privește valoarea mărcii includ producătorii de mașini electrice Tesla (valoarea mărcii a crescut cu 44%, până la 66,2 miliarde USD) și BYD (valoarea mărcii a crescut cu 57%, până la 10,1 miliarde USD), pe măsură ce cererea de mașini electrice crește, ca parte a unei tranziții mai ample. la o economie cu emisii reduse de carbon.
Pe lângă clasamentul Global 500 2023 al celor mai valoroase și puternice mărci din lume, Brand Finance lansează și Brand Finance Sustainability Perceptions Index, în asociere cu Asociația Internațională de Publicitate la Forumul Economic Mondial de la Davos. Acest raport dezvăluie că mărcile globale importante, cum ar fi Amazon, Tesla, Apple și Google, au fiecare miliarde de dolari sub rezerva gestionării cu atenție a reputației de angajament față de sustenabilitate.