Un multimilionar britanic a refuzat îmbarcarea pe Submarinul Morții: Călătoria în jurul Titanicului riscantă

21 Iun. 2023, 10:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Iun. 2023, 10:32 // Actual //  Lupu Eduard

Un britanic care și-a rezervat un loc pe submarinul Titan dispărut ar fi decis să se retragă din călătorie după ce a avut probleme legate de siguranță. Salvatorii se află într-o cursă contra cronometru pentru a localiza mini-sub-ul lipsă de 22 de picioare, deoarece experții spun că aprovizionarea cu oxigen a ambarcațiunii este programată să expire în jurul orei 11:00 joi.

Britanicul Chris Brown este prieten cu Hamish Harding, miliardarul care se numără printre cei cinci pasageri confirmați ca fiind la bordul submarinului dispărut. Chris Brown și-a rezervat un loc pe ambarcațiunea OceanGate alături de prietenul său Hamish Harding, care este unul dintre cei cinci oameni de pe nava lui dispărută. Cu toate acestea, el a avut gânduri sumbre cu privire la călătorie, așa că s-a retras. S-a răzgândit după ce a analizat mai atent tehnologia folosită pentru operarea submersibilului și materialele utilizate pentru construirea ambarcațiunii mici, scrie cotidianul The Sun.

Brown și Harding s-au întâlnit pentru prima dată într-o călătorie la Polul Sud, alături de al doilea om care a pășit de pe Lună, Buzz Aldrin, în 2016. Perechea era în vacanță pe insula Necker a lui Sir Richard Branson în acel an când au decis să semneze pentru călătoria în jurul Titanicului. Ambii bărbați au plătit 8.000 de lire sterline fiecare pentru a-și acoperi avansul pentru călătorie, care avea un preț de 80.000 de lire sterline la acea vreme, dar costul s-a dublat de atunci.

Entuziasmul lui Brown pentru călătorie a început totuși să scadă, când a aflat în anii următori că OceanGate a ratat ținte cheie în timp ce a testat Titanul în adâncime. Simțind că riscul este prea mare, multimilionarul a decis să se retragă din călătorie. Descriindu-și prietenul drept tipul de persoană care nu este de natură să intre în panică, Chris Brown a spus că se așteaptă ca Harding să aibă o „influență pozitivă” asupra colegilor săi de pasageri din submarin „și că le va da speranță”.

Submarinul care a dispărut în jurul Titanicului, de negăsit

Submersibilul, numit Titan, a pierdut comunicarea cu operatorii de turism duminică, în timp ce se afla la aproximativ 435 de mile sud de St John’s, Newfoundland, în timpul unei călătorii către epava de pe coasta Canadei.

Miliardarul britanic Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani, a fost confirmat ca fiind unul dintre cei cinci pasageri de la bordul navei dispărute, iar compatriotul Brown, în vârstă de 61 de ani, plănuise inițial să i se alăture în călătorie și a achitat un avans pentru a-și rezerva un loc. Totuși, a ajuns să se retragă din călătorie, după ce a descoperit, printre altele, că submersibilul va fi condus de pilot folosind un gamepad în stilul unei console de computer.

Magnatul de marketing digital a spus că s-au ridicat multe semne de întrebare atunci când a aflat de probleme tehnice și întârzieri, făcându-l să pună la îndoială dacă OceanGate a depășit problemele tehnice pe care le avea.

Problemele de siguranță, vizibile

Vorbind cu The Sun, Chris Brown a spus: „Am aflat că au folosit stâlpi vechi de schele pentru balastul submarinului – iar comenzile sale se bazau pe controlere de tip joc de calculator. Dacă încercați să vă construiți propriul submarin, probabil că ați putea folosi stâlpi vechi de schelă. Dar acestaera un submarin comercial, care transporta regulat turiști, nu o ambarcațiune făcută în fundul curții. În cele din urmă, le-am trimis un e-mail și le-am spus: „Nu mai pot continua cu chestia asta”. Am cerut rambursarea după ce nu am fost convins de măsurile de siguranță.”

Submarinul a dispărut într-o expediție pentru a explora epava Titanicului. Salvatorii se află într-o cursă contra cronometru pentru a localiza mini-submarinul dispărut e, deoarece experții spun că aprovizionarea cu oxigen a ambarcațiunii este programată să expire în jurul orei 11:00, joi.

Echipele de salvare aeriană și pe mare care speră să găsească submersibilul și-au extins căutarea, pe măsură ce avioanele militare parcurg harta locului, iar sonde tip sonar au fost aruncate în efortul de a detecta sunetele generate de vas, inclusiv strigătele sau loviturile în carenă de la cei de la bord. Dar experții spun că șansele unei misiuni de salvare de succes sunt din ce în ce mai mici, pe fondul temerilor că Titan ar fi suferit o „decompresie explozivă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

12 Iun. 2024, 18:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Iun. 2024, 18:00 // Actual //  Lupu Eduard

Exporturile de floarea-soarelui din Moldova au atins noi culmi în primele 5 luni ale anului 2024, depășind cu mult recordurile anterioare. Cu toate acestea, paradoxal, prețurile au înregistrat o scădere semnificativă, potrivit declarațiilor directorului executiv al Asociației Exportatorilor și Importatorilor de Produse Agricole și Cerealiere „Agrocereale”, Iurie Rija.

În ciuda faptului că volumul exporturilor a fost impresionant, ajungând la 268.276 de tone în primele 5 luni ale anului 2024, comparativ cu 95,3% din totalul exporturilor din anul precedent, prețul mediu a înregistrat o scădere de la 9,8 lei pe kilogram în aceeași perioadă a anului trecut la 7,9 lei pe kilogram în 2024.

Analiza detaliată a datelor arată că exporturile din prima jumătate a anului 2024 au egalat nivelul din 2022, anul de vârf al exporturilor, cu 461.076 de tone pe an și 271.053 de tone în primele 5 luni. Companiile principale în exportul de floarea-soarelui au fost Rusagro-Prim, OromImpex și Ancom-Agro, iar destinațiile principale au fost România, Turcia și Bulgaria.

„În primele 5 luni ale anului 2024 în clasamentul companiilor exportatoare de floarea soarelui lider se poziționează compania Rusagro-Prim cu o cotă de aproximativ 17% (45 mii tone), fiind urmată de OromImpex cu o cotă de 13% (33,9 mii tone), Ancom-Agro cu o pondere de 9% (22,9 mii tone)”, potrivit analizei lui Iurie Rija.

Destinațiile de export pentru floarea-soarelui rămân stabile. În primele 5 luni ale 2024 60 % din cantitate a fost vândută către România (159 748 tone), 13,2%- către Turcia (35 558 tone), 8,2%- către Bulgaria (22 053 tone). În același timp, în 2024 se observă o activizare a exporturilor de floare către destinația Turcia.

Cu toate acestea, exportul de ulei de floarea-soarelui a cunoscut o scădere semnificativă în aprilie și mai, influențată de deficitul de floarea-soarelui cauzat de exporturile masive. Producătorii locali au rămas reticenți în vânzarea materiei prime către producătorii de ulei, ceea ce a redus producția și exportul. În încercarea de a soluționa deficitul, au fost luate măsuri pentru importul de semințe de floarea-soarelui din Ucraina.

Deși exporturile de ulei de floarea-soarelui au fost în scădere, exporturile de semințe și ulei de floarea-soarelui au depășit chiar și recordurile din sezonul 2021-2022. Această creștere semnificativă a exportului ar putea conduce la o criză de disponibilitate a materiei prime în Moldova și la creșterea prețurilor interne.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău