Un producător auto chinez a crescut profitul de 11 ori în ultimul trimestru din 2022

29 Mart. 2023, 10:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
29 Mart. 2023, 10:05 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Producătorul chinez de automobile electrice BYD Co Ltd a raportat marţi o creştere de 11 ori a profitului net în trimestrul patru al anului trecut, pe măsură ce BYD şi-a majorat avansul pe piaţa locală graţie unei game extinse de modele, transmite Reuters.

În perioada octombrie-decembrie 2022, BYD a înregistrat un profit net de 7,3 miliarde yuani (1,06 miliarde dolari), faţă de 602 milioane yuani în aceeaşi perioadă a anului 2021.

Pe întregul an 2022, BYD, o companie la care un pachet de 12% din acţiuni este deţinut de fondul Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul american Warren Buffett, a realizat un profit net de 16,6 miliarde yuani, în creştere cu 446% comparativ cu 2021.

Graţie modelelor hybride şi automobilelor complet electrice din gamele Dynasty şi Ocean, BYD pare acum pregătit să treacă în faţa Volkswagen, care anul trecut a fost cea mai bine vândută marcă de autoturisme din China. O dovadă în acest sens a venit în luna februarie, când BYD a fost lider de vânzări pentru a doua lună consecutivă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

BYD a devansat şi grupul american Tesla Inc când vine vorba de vânzările de automobile electrice pe piaţa din China, în primele două luni ale acestui an constructorul chinez fiind responsabil pentru 41% din totalul vânzărilor de automobile electrice pe cea mai mare piaţă auto din lume. Comparativ, Tesla a fost responsabil pentru doar 8% din vânzări.

Pe fondul încetinirii cererii, BYD a decis să taie preţurile la modelele electrice Song Plus şi Seal în luna martie, alăturându-se altor producători chinezi care au făcut acelaşi lucru, ca urmare a războiului preţurilor demarat de Tesla.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO