Valentina Lebedeva, AO VITA: Antreprenorii sociali sunt antreprenori cu un scop mai grandios decât cel financiar

02 Dec. 2021, 14:54
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Dec. 2021, 14:54 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Asociația Obștească VITA prestează servicii de blogging și programare pentru copii iar cu banii obținuți din vânzări refinanțează proiectele existente. Întrucât la începutul pandemiei era imposibil să obțină finanțare din partea fondurilor și a statului, asociația a decis să se autofinanțeze. Activitatea socială se desfășoară conform francizei Bloggers Lig & Junior Cod și este administrată de Valentina Lebedeva.

AO VITA a implemetat și continuă să implementeze numeroase proiecte dedicate tinerilor, copiilor cu dizabilități și părinților. Printre cele mai importante pot fi menționate: Festivalul creativității «Viața împreună», lansarea Manualului metodologic „Împreună cu tine. Metode, metodologie și practica activității de voluntariat în domeniul psihopedagogiei speciale”, licitație de caritate și expoziție cu vânzare «Angel Art»«Discover the World».

„Activitatea Asociației VITA are ca scop îmbunătățirea vieții copiilor și a tinerilor, inclusiv a celor cu dizabilități multiple și integrarea acestora în societatea noastră. Scopul principal este de a promova incluziunea copiilor cu dizabilități în toate sferele vieții, de a accelera integrarea socială și implicarea acestora în diverse activități, precum și de a atrage atenția societății și a organelor guvernamentale asupra modalităților de îmbunătățire a calității vieții și de protecție a drepturilor copiilor și tinerilor din Republica Moldova.”

În continuare, Asociația planifică să deschidă un centru unic care va avea rolul de susținere a familiilor și promovarea unei societăți incluzive.

În viziunea membrilor asociației, un business social are drept scop schimbarea în bine a societății și speră ca acest tip de afaceri să se dezvolte cât mai mult în țara noastră.

„Antreprenorii sociali sunt antreprenori cu un scop mai grandios decât cel financiar, spune Valentina Lebedeva, directoarea AO Vita. 

Campanie inițiată  și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII