Vladimir Putin taie în carne vie. Țarul este nemulțumit de conducerea armatei

03 Iun. 2022, 19:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Iun. 2022, 19:51 // Actual //  Lupu Eduard

Țarul de la Kremlin se implică din ce în ce mai mult în deciziile la nivel militar. Nemulțumit de felul în care se derulează războiul din Ucraina și de lipsa rezultatelor concrete, în teren, Vladimir Putin a început să dea iama printre generali. Într-o singură săptămână a lăsat fără locuri de muncă cinci șefi ai armatei, iar acesta pare a fi doar începutul.

Vladimir Putin a concediat în doar câteva zile nu mai puțin de cinci generali din conducerea armatei și un colonel de poliție. Informația a fost dată publicității de ziarul rus Pravda care a citat un extras dintr-un decret emis de Kremlin. Documentul a fost confirmat ca autentic, de o sursă din Ministerul Afacerilor Interne de la Moscova.

În decret sunt enumerați generalii Vasily Kukushkin, Alexander Laas, Andrey Lipilin, Alexander Udovenko şi Yuri Instrankin, dar și un colonel de poliție, Emil Musin. Documentul precizează că toți acești oficiali militari au fost eliberați din funcții de Vladimir Putin. Generalii vizați au ocupat funcții de conducere în armată la nivelul unor regiuni, după cum relatează publicația Insider.

Proaspeții demiși fac parte dintr-un lung șir de ofițeri superiori care au fost înlăturați de Vladimir Putin din conducerea armatei. În urmă cu câteva săptămâni, alţi doi generali au fost concediaţi pentru rezultatele slabe obținute de unitățile lor în războiul din Ucraina.

Potrivit informaţiilor din Marea Britanie, este vorba despre generalul-locotenent Serhiy Kisel, care a condus Armata 1 de tancuri de elită. Acesta a fost suspendat din funcție pentru că a eșuat în campania de preluare a controlului în Harkov. Cel de-al doilea ofițer superior este viceamiralul Igor Osipov, care comanda Flota Rusiei de la Marea Neagră. Acesta din urmă a fost concediat de Vladimir Putin după ce rachetele ucrinene au scufunat crucişătorului Moskva, în luna aprilie.

Ce se întâmplă cu generalul Dvornikov?

Mai multe surse din apropierea Kremlinului sunt de părere că o soartă asemănătoare îl așteaptă și pe comandantul trupelor ruse din războiul din Ucraina, generalul Alexander Dvornikov. Acesta nu a fost văzut de săptămâni întregi, astfel că mai mulți oficiali americani familiarizați cu politica Kremlinului sunt de părere că a căzut în disgrație sau a fost revocat.

Pe de altă parte, Rusia se confruntă cu pierderi uriașe în rândul ofițerilor superiori care luptă în Ucraina. Din informațiile oficiale, cel puţin 25 de generali şi comandanţi ruşi au fost ucişi în război de apărătorii ucraineni.

Invazia din Ucraina merge prost

Conform surselor occidentale, peste 100 de membri ai „armatei private” a lui Vladimir Putin au fost concediaţi pentru că au refuzat să lupte în Ucraina. Alte sute de militari ruși au părăsit armata din același motiv, refuzând să-și pună viața în pericol.

Invazia din Ucraina a mers foarte prost, iar cea de-a doua armată din lume, așa cum era numită până acum Armata Roșie din Rusia, a eșuat în mai toate operațiunile pe care le-a întreprins. Pierderi uriașe au fost înregistrate în rândul ofițerilor.

Oficialii occidentali estimează că aproximativ 15.000 de ruşi au fost ucişi în invazie, în vreme ce Ucraina susține că numărul militarilor ruși uciși în război se ridică la 30.000.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău