În coasta Moldovei se va construi un gigant industrial: Parcul „Bolgrad Industry”

26 Dec. 2024, 09:22
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 09:22 // Actual //  Ursu Victor

În regiunea Odesa, lângă satul Tabaki din raionul Bolgrad, la granița cuu Republica Moldova, va fi creat parcul industrial „Bolgrad Industry”. Acesta va fi specializat în industria alimentară și energia alternativă. Conceptul de creare a parcului a fost aprobat de Consiliul Orășenesc Bolgrad în cadrul ultimei ședințe din 2024, după o prezentare realizată online de către dezvoltator, conform comunicatului de presă emis de Primăria Bolgrad.

Inițiativa de a înființa acest parc industrial aparține autorităților locale, scopul fiind creșterea competitivității și atractivității investiționale a regiunii. Proiectul urmărește atragerea investițiilor pentru dezvoltare economică sustenabilă, crearea de locuri de muncă, diversificarea economiei locale, creșterea veniturilor bugetare și stimularea antreprenoriatului, scrie odesa-live.od.

Potrivit primarului Serghei Dimitriev, parcul industrial va deveni un punct de sprijin pentru dezvoltarea afacerilor în comunitate, oferind noi oportunități de angajare pentru locuitori. Pe o suprafață de 46,5 hectare, vor fi amplasate întreprinderi din domenii precum procesarea produselor agricole, producția de băuturi, uleiuri vegetale, hidrogen și energie alternativă. Implementarea proiectului este planificată pentru 2026, iar în prezent se caută investitori.

Datorită amplasării sale strategice, la granița cu Moldova și România, precum și accesului la apele navigabile ale Dunării, inițiatorii sunt încrezători în atragerea finanțării.

În Ucraina, dezvoltarea parcurilor industriale a început în 2012, iar în 2022, acestea au primit facilități fiscale și vamale: scutiri de TVA, taxe vamale pentru echipamente noi și impozit pe profit pentru o perioadă de zece ani. Până în prezent, în Ucraina sunt înregistrate 86 de parcuri industriale, inclusiv „iPark” în raionul Odesa, „Podolsk” în orașul cu același nume și „Ecoport” în Novîe Beliari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2024, 11:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2024, 11:21 // Actual //  Ursu Victor

Un incident major a avut loc în strâmtoarea Bosfor pe 26 decembrie, când petrolierul Cordelia Moon, aflat sub pavilionul Panamei, a paralizat complet traficul din regiune din cauza unei defecțiuni la motor. Autoritățile turce au fost nevoite să închidă complet Bosforul, iar intervenția unui remorcher a fost necesară pentru a rezolva situația. Petrecut în apropierea capului Enikei, incidentul a avut loc în timpul călătoriei petrolierului de 274 de metri din portul turcesc Yalova spre Novorossiysk, Rusia. După remedierea defecțiunii, traficul a fost reluat, conform Reuters.

Cordelia Moon, construit în 2006, face parte din „flota umbră” a Rusiei, utilizată pentru a ocoli sancțiunile internaționale impuse exporturilor de petrol ale Kremlinului, conform publicației Lloyd’s List. De asemenea, petrolierul a fost implicat într-un atac al rebelilor Houthi pe 30 septembrie, în Marea Roșie, când aceștia au confundat nava cu un petrolier britanic. În urma atacului cu drone, s-a declanșat un incendiu, dar nu au existat victime.

Acesta este deja cel de-al patrulea incident de acest tip legat de petrolierii ruși din ultima perioadă. Pe 16 decembrie, un alt petrolier, „Volgoneft-109”, a cerut ajutor în apropierea portului Caucaz din cauza unei scurgeri de combustibil. La mijlocul lunii decembrie, în strâmtoarea Kerci s-au prăbușit două petroliere, „Volgoneft-212” și „Volgoneft-239”, care transportau 9.200 de tone de motorină. În urma furtunii, „Volgoneft-212” s-a rupt și s-a scufundat, iar „Volgoneft-239” a eșuat pe bancul de nisip. Aceste incidente au dus la o poluare ecologică gravă, cu 4.000 de tone de produse petroliere scurgându-se în mare și afectând o mare parte din coasta Krasnodarului.

În urma acestei serii de accidente, experții din domeniu au afirmat că aceste nave ar fi trebuit retrase din exploatare cu mult timp înainte, având în vedere vârsta lor înaintată. „Volgoneft-212” a fost lansat în 1969, iar „Volgoneft-239” în 1973, având o durată de viață recomandată de maximum 40 de ani. De asemenea, „Volgoneft-239” nu avea autorizație pentru a opera în larg, deoarece documentele sale fuseseră suspendate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală