O nouă „reformă” la aeroport scandalizează opinia publică. Copiii, taxați la egal cu adulții în Business Lounge

09 Apr. 2025, 16:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Apr. 2025, 16:19 // Actual //  Ursu Victor

Anunțul a fost făcut într-o postare pe pagina de Facebook a AIC, în care sunt descrise noile condiții.

„Vești bune”, așa își încep postarea cei de la aeroport, care precizează că accesul în Business Lounge a fost reluat pentru deținătorii de carduri premium Mastercard și Visa, în urma finalizării acordurilor cu partenerii DragonPass și Collinson.

„Așadar, opțiunile de acces disponibile la moment în Business Lounge sunt:

Achitarea serviciului:

Preț: 35 EUR/persoană

Se poate achita numerar sau cu cardul, direct la agentul Business Lounge.

Copiii până la 2 ani beneficiază de acces gratuit; peste 2 ani se aplică tariful standard.

Carduri Mastercard și Visa:

Accesul se face prin operatorii DragonPass și Collinson, conform beneficiilor oferite de banca emitentă.

Numărul de vizite gratuite rămân neschimbate”, subliniază administrația AIC.

Autorii postării mai notează că Lounge-ul se află într-un proces de reconfigurare, ca urmare a schimbării furnizorului de servicii și promit că asortimentul de mâncare și băuturi este în curs de extindere și îmbunătățire, „pentru a oferi o experiență lounge modernizată și mai confortabilă”.

Anterior, mai mulți pasageri s-au arătat revoltați de noile condiții de la aeroport, după ce administrația aerogării a preluat în gestiune spațiile comerciale, în care se află localurile de alimentație publică. De la lipsa mobilierului adecvat, meniul sărac, care amintește de perioada sovietică, până la prețurile pipărate și lipsa totală de transparență privind achizițiile, toate acestea au provocat dezbateri aprinse în online.

Mai mult, recent, în spațiul public au apărut niște imagini în care se vede cum plăcintele expuse în vânzare sunt transportate impropriu, prin culoarul destinat pasagerilor și încă trecute prin scannerul cu raze X, destinat bagajelor, ceea ce iarăși a provocat scandal.

Realitatea Live

26 Apr. 2025, 11:40
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
26 Apr. 2025, 11:40 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Daniel Kretinsky, al treilea cel mai bogat om din Cehia, a devenit acționarul majoritar al grupului Metro, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, cu operațiuni și în Republica Moldova. Miliardarul de 49 de ani deține acum 68,17% din acțiunile companiei, după finalizarea unei tranzacții evaluate la miliarde de euro, relatează Bild.

Fondată în 1964 la Düsseldorf, Metro este un retailer german multinațional specializat în vânzări cash&carry. În 2019, grupul opera 769 de magazine în 26 de țări, inclusiv în România și Moldova. În România, Metro și-a început activitatea în 1996, în parteneriat cu omul de afaceri Ion Țiriac, care deținea atunci 15% din acțiuni, participație vândută în 2015.

Kretinsky și-a început investiția în Metro în 2018, prin vehiculul de investiții EPGC, crescând progresiv participația. La începutul lunii aprilie 2025, miliardarul controla deja peste 50% din companie, iar recent conducerea Metro a aprobat oficial planurile sale de preluare.

Născut în 1975 la Brno, Daniel Kretinsky este avocat de profesie și a început cariera la firma de investiții J&T. În 2009, a cofondat furnizorul de energie EPH, pe care îl controlează aproape integral. Portofoliul său de afaceri acoperă energie, media, retail și investiții strategice în Europa. Printre altele, el deține participații în publicații importante din Cehia și Franța (inclusiv Le Monde), în lanțul de supermarketuri britanic Sainsbury’s, în Royal Mail și în retailerul american Foot Locker. De asemenea, este coproprietar al cluburilor de fotbal Sparta Praga și West Ham United.

Daniel Kretinsky este cunoscut și pentru proprietățile sale de lux: vila Heath Hall din Londra, cumpărată cu 65 de milioane de lire sterline, și castelul Château du Marais din Franța, achiziționat în 2022 pentru 43 de milioane de euro, pe care intenționează să îl transforme într-un hotel de lux.

Partenera sa de viață este Anna Kellnerová, fiica regretatului om de afaceri Petr Kellner, fostul patron al imperiului ProTV și un nume important în industria media din Europa Centrală și de Est.