A crescut numărul utilizatorilor de Internet mobil în baza 4G. A depășit rata de 90%

18 Iun. 2021, 12:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Iun. 2021, 12:50 // Actual //  MD Bani

Datele statistice privind evoluția pieței serviciilor de telefonie mobilă, procesate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că în primul trimestru al anului 2021, numărul utilizatorilor de Internet mobil în bandă largă (în baza tehnologiilor 3G, 4G și acces dedicat) a crescut, față de sfârșitul anului trecut, cu 0,6% și a depășit cifra de 2 mil. 386 mii, iar rata de penetrare a acestor servicii, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a ajuns la 90,4%.

Astfel, potrivit datelor prezentate ANRCETI de către cei trei furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom – Unite), cel mai mare ritm de creștere a fost înregistrat de către utilizatorii de Internet mobil în baza tehnologiei 4G, numărul cărora a crescut cu 4,3% și a totalizat circa 1 mil. 722 mii, în timp ce, numărul utilizatorilor de Internet mobil dedicat s-a diminuat cu 6% și a alcătuit 182,9 mii.

De asemenea, în primul trimestru al anului 2021, traficul total de Internet mobil în bandă largă a crescut cu 33,3%, comparativ cu trimestrul I al anului 2020, însumând 44,6 milioane GB. Utilizatorii de Internet mobil prin intermediul smartphone-urilor au generat un trafic de 26,6 milioane GB (în creștere cu 59%), iar traficul generat de cei care au utilizat accesul dedicat la Internet mobil a sporit cu 7,5% și a alcătuit 17,9 milioane GB. În primele trei luni ale anului curent, un utilizator care a accesat Internetul mobil de pe smartphone a generat în medie un trafic lunar (AUPU) de 4,1 GB, iar un utilizator care a folosit accesul dedicat la Internet – un AUPU de 31,7 GB.

Datorită creșterii traficului generat de utilizatorii de internet mobil a crescut și volumul total al vânzărilor de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă față de primul trimestru al anului 2020, cu 1,8% și a însumat circa 304 milioane de lei. În consecință, venitul mediu lunar (ARPU) per utilizator de Internet mobil prin acces dedicat a crescut cu 7,7% și a însumat 94,3 lei, iar ARPU per utilizator de Internet prin intermediul smartphone-ului a înregistrat o majorare de 1,3%, alcătuind 38,1 lei.

La finalul primului trimestru al anului 2021, cotele de piață ale celor trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă, în funcţie de cifra de afaceri, au fost următoarele: Orange Moldova a avut o cotă de piață de 60,9%,  Moldcell – de 32% şi Moldtelecom – de 7,1%.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău