Sphera Franchise Group (SFG), compania care operează brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, Italia și Republica Moldova, a raportat la Bursa de Valori București rezultate mixte pentru trimestrul al doilea din 2025, cu o creștere modestă a vânzărilor totale, dar mult mai bune pe piața din Republica Moldova.
În T2 2025, Grupul a înregistrat vânzări consolidate de 382,6 milioane lei românești (77,3 milioane euro), în creștere cu 2,3% față de anul precedent. România a contribuit cu 327,4 milioane lei (66,1 milioane euro), Italia cu 48,4 milioane lei (9,8 milioane euro), iar Republica Moldova cu 6,8 milioane lei (1,4 milioane euro), 25,8% mai mult față de perioada similară a anului precedent.
Pe ansamblul S1 2025, Republica Moldova a generat vânzări de 13,6 milioane lei (2,8 milioane euro), mai maricu 24,5% față de aceeași perioadă din 2024. Veniturile consolidate la nivel de Grup au ajuns la 745,2 milioane lei (150,6 milioane euro), din care România a contribuit cu 638,5 milioane lei (129 milioane euro), iar Italia cu 93,1 milioane lei (18,8 milioane euro).
Deși piețele externe au sprijinit creșterea, Sphera se confruntă cu presiuni pe marje din cauza costurilor mai mari cu salariile și materiile prime. EBITDA normalizat a scăzut cu 33%, la 52,8 milioane lei, iar profitul net s-a redus cu 69%, la 12,6 milioane lei.
Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.