O rețea de benzinării din țară, amenințată să-și sisteze activitatea. Și alții ar fi în aceeași poziție

18 Iun. 2021, 13:59
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Iun. 2021, 13:59 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania Bemol nu exclude că după introducerea noii metodologii de calcul a prețurilor la combustibil în Moldova, va fi nevoită să-și suspende activitatea. Reprezentanții Bemol consideră că și alți jucători de pe piața petrolieră pot face același lucru, iar acest fapt ar putea duce la o lipsă de benzină și motorină în țară, scrie Newsmaker.md

„Pentru noi, perspectiva nu este deloc una bună (după introducerea noii metodologii), ori ieșim din business-ul petrolier, ori dăm în chirie afacerea unei companii mai mari. Poate că cineva își poate permite astfel de pierderi, dar nu compania noastră, nu avem o astfel de posibilitate”, a declarat BEMOL pentru Newsmaker, comentând noua metodologie de calcul a prețurilor la carburanți adoptată de Agenția Națională pentru Reglementare în energie (ANRE).

Reprezentanții companiei au mai adăugat că într-o situație similară s-ar putea pomeni și cei de pe piața angro. „Furnizorii spun că este posibil să nu își poată îndeplini obligațiile de furnizare și vor înceta importul. Cu siguranță există piețe cu condiții mai favorabile și vor vinde acolo. Am prevăzut de la bun început că cineva vrea cu adevărat să creeze un deficit de combustibil în Moldova„, spun petroliștii.

Amintim că, potrivit deciziei ANRE, începând cu 1 iulie, companiile care comercializează carburanți vor stabili prețurile angro și cu amănuntul pentru benzină, motorină și gaz, în baza unei noi metodologii. Prețurile vor fi calculate pe baza cotațiilor bursiere Platts pentru 14 zile anterioare efectuării importului, marjele comerciale stabilite de către ANRE, cotele accizelor și cotele TVA prevăzute de Codul Fiscal.

Marja maximă pentru un litru de benzină și motorină în vânzările cu amănuntul a fost stabilită de ANRE la 2.33 lei, iar pentru un litru de gaz lichefiat – 1.98 lei. Pentru vânzările angro, marja maximă pentru o tonă de benzină și motorină este de 1.142 lei și 18 bani, iar pentru o tonă de gaz lichefiat — 451 lei și 58 bani. Marja de comercializare a produselor petroliere angro include costul livrării și depozitării combustibilului, în timp ce marja cu amănuntul include și costul întreținerii unei benzinării.

În același timp, BEMOL declară că, dacă prețurile actuale ale carburanților vor rămâne neschimbate pe piețele mondiale, prețurile cu amănuntul în Moldova ar putea scădea ușor după 1 iulie. „Acum lucrăm la zero. Cu noua metodologie, va fi necesar să se reducem prețul cu circa 80-90 de bani„, a menționat compania, adăugând că autoritățile se gândesc aparent să rezolve problema prețurilor carburanților ”din contul pierderilor” companiilor petroliere.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală