Facebook devine „clona” Clubhouse: lista funcțiilor copiate

23 Iun. 2021, 06:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
23 Iun. 2021, 06:30 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Facebook a anunțat că va introduce funcții noi pe partea de audio, majoritatea fiind copiate de la Clubhouse.

Clubhouse e o aplicație care oferă doar conținut audio, iar succesul său, obținut într-un timp extrem de scurt, i-a inspirat și pe alții. Facebook a anunțat imediat că va lansa funcții similare și acum s-a ținut de cuvânt. Compania lui Mark Zuckerberg a venit cu ce a promis: ”camere audio” pentru diverse sesiuni de streaming, podcasturi și multe altele, scrie playtech.ro.

Noile funcții sunt disponibile deocamdată doar pentru utilizatorii din SUA, dar vor ajunge curând și în restul lumii.

Facebook a venit cu „Live Audio Rooms”, o copie a funcţiei „Audio-Chat Live” disponibilă pe Clubhouse. Deocamdată, e doar pentru utilizatorii cunoscuți din SUA și doar pe iOS.

„Live Audio Rooms” va fi disponibil doar pentru personalităţile publice din America şi poate fi folosit de utilizatorii iOS.

Primele podcasturi care se pot asculta în noua funcţie lansată de Facebook sunt: „The Jode Budden Podcast”, „Carek Reckless”, „Lady Gang” şi „Side Hustle Pro”.

Ce funcții noi are Facebook:

  • Le permite utilizatorilor să asculte podcasturi şi să „navigheze” pe Facebook în acelaşi timp
  • Funcţia „live audio rooms” permite până la 50 de vorbitori şi un număr nelimitat de ascultători. În plus, aceste „camere” pot fi găzduite doar de personalităţi publice
  • În cadrul „live audio rooms”, utilizatorii pot să activeze subtitrări live şi să intervină în discuţii
  • Creatorii de conţinut pot primi şi bani de pe urma acestor discuţii live. Utilizatorii impresionaţi de subiectul discuţiei pot oferi o „stea”, care este sinonimă cu o monedă virtuală. În urma acestui gest, utilizatorii vor veni „în primul rând” – adică pot cumpăra „stele” prin anumite pachete speciale care pornesc de la preţul de 2 dolari
  • „Camerele” audio pot fi realizate şi în cadrul grupurilor de pe Facebook, însă trebuie să primească acceptul administratorilor
  • Gazdele „camerelor” pot selecta o organizaţie non-profit sau o strângere de fonduri pe care să o susţină în timpul live-urilor, iar ascultătorii pot dona direct

Succesul Clubhouse i-a inspirat pe mulți. Aplicația a crescut enorm în nici un an de la lansare și, chiar dacă e disponibilă deocamdată doar pe iOS, se bucură de un real interes. Și nu doar Facebook s-a gândit să vină cu ceva similar.

Twitter a lansat recent Spaces, format inspirat tot de Clubhouse, iar Apple pregătește un nou produs special de tip podcast, pe bază de abonament, ceva mai mult decât ceea ce oferă acum.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII