ATENȚIE consumatori: cei care nu permit accesul specialiștilor Apă Canal pentru inventariere riscă să fie deconectați

23 Iul. 2021, 13:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Iul. 2021, 13:45 // Actual //  MD Bani

S.A. ,,Apă-Canal Chișinău” (ACC) informează că tot mai mulți consumatori refuză să acorde accesul specialiștilor ACC pentru efectuarea verificărilor. În acest context, vor fi intensificate verificările în teren a agenților economici, dar și persoanelor fizice pentru a depista cazurile de conectare ilegală la sistemul municipal de alimentare cu apă și de canalizare, cazurile de deversări de ape uzate cu concertații care le depășesc pe cele admisibile, lipsa contoarelor sau expirarea metrologică a acestora. Astfel, consumatorii care nu vor oferi acces pentru inventariere riscă să fie deconectați de la rețea.

„Specialiștii S.A. ,,Apă-Canal Chișinău” (ACC) perioadic desfășoară inventarierea consumatorilor casnici şi noncasnici și  inspectează locurile de consum. În rezultat, ACC depistează continuu cazuri de conectare ilegală la sistemul municipal de alimentare cu apă şi de canalizare, deversări de ape uzate cu concetrații maximal admisibile, lipsa contoarelor sau expirarea metrologică a acestora. Prin urmare, administrația ACC va intensifica verificările în teren a agenților economici, dar și persoanelor fizice pentru a depista aceste nereguli.  Din păcăte, tot mai mulți consumatori refuză să acorde accesul specialiștilor ACC pentru efectuarea verificărilor”, se arată într-un comunicat al ACC.

Potrivit ACC, consumatorii sunt anunțați în prealabil despre aceste verificări, însă unii nu oferă acces chiar și la vizitele repetate. Acesta este și cazul câtorva adrese din sectorul Rîșcani.

„Ca urmare a ultimelor verificări efectuate pe câteva străzi din sectorul Râșcani, 218 consumatori nu au acordat acces. În scopul verificării  corectitudinii efectuării verificărilor locurilor de consum, au fost verificate repetat 26 de adrese, dintre care 22 consumatori nu au acordat acces repetat.”

 În baza ,,Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare”, aprobat de Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică consumatorii sunt obligați:

  1. să acorde acces personalului Operatorului, la prezentarea legitimaţiei corespunzătoare, pentru citirea indicaţiilor contorului de apă, montarea/demontarea contorului şi prezentarea la verificarea metrologică, pentru efectuarea controlului integrităţii contorului de apă şi a sigiliilor aplicate acestuia, precum şi pentru deconectarea instalaţiilor sale interne de apă şi de canalizare în cazurile prevăzute de Legea nr.303/2013 privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare şi prezentul Regulament.
  2. să acorde acces personalului Operatorului, la prezentarea legitimaţiei corespunzătoare, la căminurile de control pentru prelevarea probelor, la reţelele publice de alimentare cu apă şi de canalizare amplasate pe teritoriul consumatorului pentru efectuarea lucrărilor de intervenţie şi de reconstrucţie;
  3. să participe la prelevarea de către Operator a probelor apelor uzate şi să semneze, actele respective (consumatorul altul decât cel casnic).

De asemenea, „Apă-Canal Chișinău” precizează că accesul se va efectua doar în prezenţa consumatorilor sau ai reprezentanţilor acestora.

În cazul în care consumatorul, care a fost informat despre data vizitei operatorului, dar la prezentarea legitimației nu permite accesul personalului operatorului pentru efectuarea controlului contorului între orele 08.00-20.00, reprezentantul operatorului, întocmește actul refuzului accesului, care se înmânează sau se expediază prin poștă consumatorului, în care obligatoriu se va indica data următoarei vizite pentru efectuarea controlului contorului. Dacă și în cadrul vizitei repetate consumatorul nu permite accesul la contor, operatorul deconectează instalațiile interne de apă și de canalizare ale consumatorului de la sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare. Dacă deconectarea urmează a fi efectuată de la instalațiile – proprietate ale consumatorului, acesta este obligat, prin intermediul persoanei responsabile de exploatarea instalațiilor respective, să asigure accesul personalului operatorului pentru efectuarea deconectării.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău