Un nou complex turistic va apărea în Delta Dunării. Mohammad Murad: Vreau să transform Delta în Maldive

28 Iul. 2021, 18:38
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
28 Iul. 2021, 18:38 // Au Bani //  MD Bani

În Delta Dunării va apărea un nou complex turistic, creat de investitorul Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari investitori din domeniul turistic.

Murad spune că întotdeauna a văzut un Maldive în Deltă. Acesta intenționează să ridice un complex turistic în regiune, despre care nu a dezvăluit încă foarte multe detalii, scrie Wall Street.ro.

”Delta Dunării este un loc aparte. Vorbim despre un complex turistic pe orizontală, am chiar azi ședința pentru aprobarea sa. Este un proiect în care vor fi investiți, în total, circa 15 milioane de euro (șapte, în prima fază)”, a mărturisit Murad pentru Wall Street.

Proiectul ar urma să fie finalizat în următorii doi ani.

Murad critică vehement statul român și lipsa de interes a acestuia, descriindu-l un simplu colector de taxe. În plus, investitorul propune și o dezbatere între mediul public și privat, prin care să fie comparate implicațiile, dar și salariile celor angajați în cele două sectoare.

„Am băgat miliarde în statul român prin investiții, taxe și impozite. Statul a rămas un observator și un colector de taxe”, a subliniat investitorul.

Cine este Mohammad Murad

Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.

În 2002, Murad a în­­ființat compania Triumf Construct, după ce îna­­inte cu doi ani demarase deja construcția de lo­­cuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat aface­rile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apro­pierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.

Pe fondul crizei din 2008 a apărut Phoenicia Holiday Resort, care avea 420 de apartamente, fiind transformat în hotel de patru stele. Astfel, complexul hotelier Phoenicia de pe litoral a fost extins cu noi construcții: Phoenicia Luxury (2014), cu 180 de camere și apar­­­­­tamente, catalogat la patru stele plus, și Phoenicia Royal (2017), cu 144 de spații de caza­­re, cla­sificate la cinci stele.

Nu în ultimul rând, investitorul va renova Complexul Amfiteatru-Panora­­mic-Belvedere din Olimp, cumpărat în 2016 de la omul de afaceri Josef Goschy, care a fost reintrodus în cir­­cuitul turistic în iunie 2020.

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO