Creștere bruscă la încasările Serviciului Vamal la bugetul de stat. Ajung la 15 miliarde de lei în 7 luni

04 Aug. 2021, 11:58
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
04 Aug. 2021, 11:58 // Actual //  MD Bani

În primele șapte luni ale anului curent, se înregistrează o creștere bruscă cu  aproximativ 25%, în comparație cu anul 2020,  în ceea ce privește încasările serviciului vamal la bugetul de stat.

Astfel încasările Serviciului Vamal în primele 7 luni ale anului 2021 se ridică la circa 15 miliarde de lei, în creștere cu 25,5% față de încasările din intervalul corespondent al anului 2020.

Cifra încasărilor este în creștere cu peste 21% comparativ și cu anul 2019 (ianuarie-iulie), chiar dacă în acea perioadă activitatea agenților economici nu se desfășura în condițiile crizei provocate de pandemie.

Totodată, în luna iulie a anului curent, Serviciul Vamal a colecționat la bugetul de stat peste 2,3 miliarde de lei, cu cca 18% mai mult față deluna similară a anului 2020.

Pe parcursul lunii trecute, au fost perfectate 50 310 declarații vamale, iar fluxul mijloacelor de transport a constituit 291 237 de traversări. Cele mai tranzitate posturi vamale au fost Leușeni și Sculeni, cu 80 426 și  respectiv, 49 953 traversări.

 

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău