Ce se întâmplă cu prețurile la hrișcă – un kilogram a ajuns să coste peste 50 de lei! Lipsește în unele magazine

19 Aug. 2021, 12:15
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
19 Aug. 2021, 12:15 // Actual //  MD Bani

Au explodat prețurile pentru hrișcă. Un kilogram a ajuns să coste peste 50 de lei. Majorarea s-ar explica prin epuizarea produsului din stocurile magazinelor, după ce Rusia, principalul furnizor, ar fi oprit exporturile pentru țara noastră, scrie Agroexpert.md.

Cel puțin așa spun administratorii unor magazine în urma discuțiilor cu importatorii. Aceștia din urmă afirmă că poartă negocieri cu Ucraina, dar până se vor face toate verificările, crupele oricum vor lipsi de pe rafturi o bună perioadă de timp. Hrișca a dispărut din nou din unele magazine, iar în altele stocurile sunt pe sfârșite. Acolo unde se găsește încă, produsul se vinde cu 52 de lei pentru un kilogram. Acest lucru este confirmat de imaginile video, surprinse de telespectatorii noștri pe care ni le-au expediat.

„Hrișcă aducem numai din cea scumpă, de 42 de lei a rămas, dar era și de 25 de lei. Hrișcă, în genere, nu-i de mai bine de o lună, dacă nu mai mult”.

În alte magazine însă, produsul lipsește cu desăvârșire de câteva zile, spun administratorii.

„Hrișcă am avut până săptămâna trecută verde, săptămâna aceasta nu ni s-a livrat nimic, deja s-au epuizat stocurile. Este interzis din Federația Rusă exportul de la ei de hrișcă. Promit ceva de săptămâna viitoare din Ucraina și undeva la începutul lunii septembrie deja din Rusia” spune Tatiana Gajiu, administratoare magazin.

Livrarea va dura însă până se vor face toate analizele de laborator, mai spune administratorul acestui magazin. Totuși, femeia afirmă că în această situație majorarea prețurilor de către unele supermarketuri este ilegală, acestea având dreptul să le ridice până la cel mult 24 de lei, dar nicidecum până la peste 50.

„Pentru asta sunt organe competente care pot să vină și să le facă un control și să le depisteze” zice Tatiana Gajiu.

Prețurile mari i-au revoltat pe oameni, mai ales pe pensionari, care spun că așteaptă până când acestea vor coborî din nou.

„Sigur că este un preț exagerat. Cum mai putem noi să cumpărăm un kilogram de hrișcă de 53 de lei. Oameni buni, noi suntem pensionari, noi nu avem cum să cumpărăm așa ceva. Și-mi pare foarte rău că ea a dispărut. Iată, acuș o să fie recoltarea și-o să fie la 14-16 lei, așa că să sperăm că totul va fi bine”.

„Avem prețuri nebune peste tot. Mergi la piață și nici nu știi pe ce să cheltui pensia. Nimic nu-i ieftin. Având în vedere prețul la hrișcă și pensia noastră, uităm deja de acest produs”.

Ministerul Agriculturii nu a comentat deocamdată situația. Amintim că hrișca a mai dispărut din magazine la începutul pandemiei de coronavirus. Oamenii s-au grăbit să-și facă stocuri de produse după ce au intrat în autoizolare.

 

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău