Crește datoria publică externă. Cu cât s-a majorat pe cap de locuitor

27 Sept. 2021, 15:31
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
27 Sept. 2021, 15:31 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

Datoria publică externă a Moldovei s-a majorat cu 27 mil. USD (+1,2%), la 2,2 miliarde USD. Or, pe cap de locuitor s-a majorat cu peste 10 USD, la sfârșitul lunii august, potrivit datelor Ministerului Finanțelor.

Pe parcursul primelor opt luni ale anului 2021, finanţarea externă netă a atins o valoare pozitivă, constituind circa 88,30 mil. dolari SUA. Totodată, fluctuația ratei de schimb a dolarului SUA faţă de alte valute, pe parcursul anului 2021, a atins valori negative și a constituit – 61,21 mil. dolari SUA. Acest lucru a și dus la majorarea datoriei publice externe cu 27 mil. USD.

În opt luni ale anului curent finanțarea externă a fost pozitivă în condițiile în care volumul creditelor primite a fost de 184 mil. de lei și s-a dovedit a fi mai mare decât plățile pentru suma principală a datoriei externe pentru perioada specificată, care a constituit 96 mil. USD.

Datoria publică externă a Moldovei în 2020 s-a majorat cu 573 mil. USD (+31,5%), la 2,2 miliarde USD la sfârșitul anului 2020.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău