Producătorul de vaccin Johnson & Johnson, anunţă că se va împărţi în două companii publice. Acţiunile au crescut cu 3%

14 Nov. 2021, 11:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Nov. 2021, 11:10 // Actual //  bani.md

Acţiunile Johnson & Johnson (JNJ) au crescut după ce grupul american a declarat că se va împărţi în două companii publice. Astfel, o societate se va concentra asupra medicamentelor şi produselor medicale, iar cealaltă se va axa pe produse de consum, relatează Bloomberg, citat de Ziarul Financiar.

Gigantul din industria medicală se va desprinde de divizia de consum într-un interval cuprins între 18 şi 24 de luni. Divizia s-a confruntat cu o serie de procese adresate mai multor produse, precum pudra de bebeluşi, care a fost asociată cu mai multe tipuri de cancer la ovare.

Vineri, acţiunile JNJ creşteau cu 3% în premarket.

De-a lungul timpului, braţul farmaceutic a fost cel mai bun performer din cadrul Johnson & Johnson. Divizia de medicamente a generat 55% din totalul vânzărilor de anul trecut, 28% venind din segmentul de dispozitive medicale, iar 17% din sectorul dedicat produselor de consum. Per total, JNJ a înregistrat venituri de 83 de miliarde de dolari în 2020, iar analiştii estimează vânzări de 94 de miliarde de dolari în 2021.

În prezent, societatea analizează alternativele pe care le implică împărţirea, spune CFO-ul Joseph Wolk.

Încă suntem în fazele incipiente. Luăm în calcul atât o opţiune de tip «spin», cât şi un IPO (ofertă publică iniţială – n.r.) prin splitare”. Va mai dura ceva timp până vom vedea ce ne indică piaţa.”

Acţiunile JNJ s-au apreciat anul acesta cu doar 3,6%. Între timp, rivalii de la Pfizer au obţinut un plus de 36%, iar Merck şi Moderna sunt pe plus cu 77%, respectiv 102%.

Decizia companiei vine după ce General Electric a anunţat că se va împărţi în trei entităţi. Deşi conglomeratele americane formate din businessuri diferite erau destul de numeroase la un moment dat, tot mai multe companii consacrate, care au dominat mediul de business la nivel global, decid să îşi divizeze afacerile în entităţi mai mici, în aşa fel încât executivii să poată răspundă mai rapid în faţa trendurilor economice şi preferinţelor clienţilor.

Johnson & Johnson are o valoare de piaţă de aproape 500 de miliarde de dolari.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII