Mike Repole, antreprenorul american care a co-fondat și vândut giganții Glaceau și BodyArmor către Coca-Cola pentru o sumă totală de 9,7 miliarde de dolari, are un mesaj surprinzător pentru cei care visează să își lanseze propria afacere: mai bine să nu o facă.
Într-un interviu acordat canalului The School of Hard Knocks, Repole a descris antreprenoriatul ca pe un drum plin de incertitudini și riscuri. „Petrec mai mult timp încercând să conving oamenii să nu devină antreprenori. Primii cinci ani sunt anii de supraviețuire. În fiecare zi, poți da faliment”, a spus miliardarul, citat de Fortune.
În vârstă de 56 de ani și originar din Queens, Repole și-a construit averea în urma unor tranzacții spectaculoase. În 1999 a co-fondat Glaceau, producătorul Smartwater și Vitaminwater, companie vândută către Coca-Cola în 2007 pentru 4,1 miliarde de dolari. În 2011 a urmat BodyArmor, brand de băuturi energizante care a atras investiția lui Kobe Bryant și a fost cumpărat de Coca-Cola pentru 5,6 miliarde de dolari în 2021 – cea mai mare achiziție de brand din istoria gigantului.
Forbes estimează averea actuală a lui Repole la circa 1,6 miliarde de dolari. Între timp, el a condus și compania de gustări Pirate’s Booty, vândută în 2013 pentru 195 de milioane de dolari, după ce a crescut cu 300% sub conducerea sa.
Deși a cunoscut succese răsunătoare, Repole spune că realitatea este mult mai dură decât poveștile inspiraționale de pe rețelele sociale. „Au fost zile în care nu credeam că putem reuși”, a recunoscut acesta, adăugând că eșecul a fost o parte constantă a parcursului său.
Mesajul său vine pe fondul unei tendințe în rândul antreprenorilor de succes care aleg să vorbească deschis despre provocările și incertitudinile din spatele unor povești de miliarde. „Am început nebun. Oamenii nebuni schimbă lumea”, a spus Repole, acceptând că exact această doză de „nebunie” l-a ajutat să-și lase amprenta în industria globală a băuturilor.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!