Putin a vrut să prindă SUA și NATO în cursă, dar a căzut în propria capcană

30 Ian. 2022, 17:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Ian. 2022, 17:51 // Actual //  bani.md

Întrebarea care stă pe buzele tuturor este dacă președintele Vladimir Putin va intra în război împotriva Ucrainei. Dacă judecăm numai după mașinăria de propagandă a Rusiei, răspunsul este fără îndoială afirmativ.

Dar adevărul este unul mai complex, iar liderul de la Kremlin s-ar putea să fie prins în propria capcană, după ce SUA și NATO nu au marșat la amenințările și la pretențiile acestuia.

Conflictul absolut care s-ar preconiza în Ucraina, spre deosebire de loviturile bruște, operațiunile ascunse sau războiul hibrid, nu este cu adevărat stilul lui Putin. Este probabil ca acumularea masivă de trupe ale Rusiei din noiembrie și până acum să fie doar o încercare de a forța Occidentul să renunțe la orice pretenție asupra Ucrainei, se arată într-o analiză publicată de The New York Times.

Vestul și-a dat seama de cacealmaua lui Putin. În special săptămâna trecută, Statele Unite și NATO au adoptat un ton mult mai dur în discuțiile cu Rusia, însă și mai important este faptul că ambele au trimis echipamente militare în Europa de Est, iar trupele sunt în așteptare pentru a întări flancul alianței din ”coasta” Moscovei.

Mesajul este unul clar: dacă Rusia nu detensionează situația legată de Ucraina, atunci nici Occidentul nu va face asta. În loc să prindă Statele Unite și NATO într-o capcană, Putin s-a prins în propria cursă.

Președintele Rusiei este ”blocat” între un conflict armat și o retragere umilitoare, el văzându-și acum spațiul de manevră redus spre zero. Ce se va întâmpla în continuare este necunoscut, în privința deciziei lui Putin însă, susține sursa citată, liderul de la Kremlin ar fi eșuat în planul său.

Putin tace de o lună în privința Ucrainei. Ce a făcut liderul de la Kremlin în spatele ușilor închise

Se consideră că, deși nu a părut evident, comasarea a 100.000 de militari din noiembrie și până acum, nu a țintit războiul și obținerea unor concesii din partea SUA și NATO.

Va începe Putin un război, știind că s-ar putea să-l piardă?

Putin este caracterizat de prudență în cazul conflictelor armate, observată în ultimii 20 de ani. El are un istoric al retragerii Rusiei din dispute militare, atunci când acestea sunt reale și de mare amploare.

Când mercenarii ruși au fost uciși de trupele americane în Siria, în 2018 sau când dronele turcești au doborât aceiași mercenari în Libia și Siria, Putin a dat înapoi și s-a retras.

În schimb, operațiunile majore ale lui Putin, înfrângerea Georgiei din 2008 și anexarea Crimeei în 2014, au avut loc când Occidentul avea privirea în altă parte.

Lumea a fost surprinsă de Putin, iar Rusia și-a finalizat planurile fără amenințarea internațională. Dar acum nu mai este cazul, toate forțele SUA și NATO sunt pregătite să apere Europa și să ajute cu armament Ucraina.

 

Cererile lui Putin din decembrie 2021 au fost absurde și nu au obținut nimic din partea SUA și NATO. Efectul a fost unul de bumerang, iar Washington-ul a început să trimită echipamente militare masive în Ucraina.

Concluzia este că Putin nu va începe un război pe care s-ar putea să-l piardă. Așadar, singura modalitate de a asigura pacea este garantarea că într-o confruntare militară, Putin nu va câștiga niciodată.

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII