De la invazia Rusiei în Ucraina, întreaga lume s-a arătat solidară cu cetățenii Ucrainei, în special Republica Moldova, care are frontieră comună cu această țară. În acest sens, mai multe instituții media din Moldova se implică activ prin difuzarea de mesaje pacifiste și combaterea știrilor false. Dezvoltatorii campaniei Moldova pentru Pace au lansat cinci spoturi video ce promovează mesaje pro-pace. Produsele au fost dezvoltate în mod voluntar de către comunitatea creativă din Republica Moldova.
Amintim că zeci de agenții de comunicare, sute de comunicatori de la instituții publice, sector asociativ și privat, designeri, producători de video și animație și-au unit eforturile pentru a susține Guvernul Republicii Moldova în acțiunile sale de comunicare și asistență acordată refugiaților din Ucraina, precum și alte acțiuni lansate ca urmare a războiului din Ucraina.
Peste 100.000 de materiale informative (pliante, banere, stickere) au fost produse în limbile română, rusă și ucraineană, video testimoniale, billboarduri, banere, carduri social media, campanii mass media și social-media desfășurate. Sub umbrela campaniei au fost lansate alte inițiative de suport a refugiaților: activități educaționale pentru copii, lecții online cu profesori în limba ucraineană, spații de co-working, anunț de angajări, asistență psihologică.
„Pace e atunci când copiii se nasc în maternitate, dar nu în subsoluri.”
„Pace e atunci când mă trezesc de la vocea mamei, dar nu de la sirene de război.”
„Pace e atunci când primesc mesaje de dragoste.”
„Pace e atunci când râdem, cântăm și iubim. Și atunci când dansăm tot e pace.”
„Pace e atunci când nu ne e frică de avioane.”
Campania Moldova pentru Pace, lansată pe 1 martie, promovează mesaje și acțiuni ce cheamă la unitate, pace și combat ura și fake-newsurile. Toate materialele campaniei (banere, carduri social media, pliante, video) sunt publice pentru distribuire și pot fi ACCESATE AICI.
Campania Moldova pentru Pace este rezultatul parteneriatului dintre autoritățile publice, inițiativele civice de voluntariat și este susținută de Asociația companiilor creative COR și Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.