(VIDEO) Campania MOLDOVA PENTRU PACE// Pacea e atunci când…

18 Mart. 2022, 14:53
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Mart. 2022, 14:53 // Actual //  MD Bani

De la invazia Rusiei în Ucraina, întreaga lume s-a arătat solidară cu cetățenii Ucrainei, în special Republica Moldova, care are frontieră comună cu această țară. În acest sens, mai multe instituții media din Moldova se implică activ prin difuzarea de mesaje pacifiste și combaterea știrilor false. Dezvoltatorii campaniei Moldova pentru Pace au lansat cinci spoturi video ce promovează mesaje pro-pace. Produsele au fost dezvoltate în mod voluntar de către comunitatea creativă din Republica Moldova.

Amintim că zeci de agenții de comunicare, sute de comunicatori de la instituții publice, sector asociativ și privat, designeri, producători de video și animație și-au unit eforturile pentru a susține Guvernul Republicii Moldova în acțiunile sale de comunicare și asistență acordată refugiaților din Ucraina, precum și alte acțiuni lansate ca urmare a războiului din Ucraina.

Peste 100.000 de materiale informative (pliante, banere, stickere) au fost produse în limbile română, rusă și ucraineană, video testimoniale, billboarduri, banere, carduri social media, campanii mass media și social-media desfășurate.  Sub umbrela campaniei au fost lansate alte inițiative de suport a refugiaților: activități educaționale pentru copii, lecții online cu profesori în limba ucraineană, spații de co-working, anunț de angajări, asistență psihologică.

„Pace e atunci când copiii se nasc în maternitate, dar nu în subsoluri.”

„Pace e atunci când mă trezesc de la vocea mamei, dar nu de la sirene de război.”

„Pace e atunci când primesc mesaje de dragoste.”

„Pace e atunci când râdem, cântăm și iubim. Și atunci când dansăm tot e pace.”

„Pace e atunci când nu ne e frică de avioane.”

Campania Moldova pentru Pace, lansată pe 1 martie, promovează mesaje și acțiuni ce cheamă la unitate, pace și combat ura și fake-newsurile. Toate materialele campaniei (banere, carduri social media, pliante, video) sunt publice pentru distribuire și pot fi ACCESATE AICI.

Campania Moldova pentru Pace este rezultatul parteneriatului dintre autoritățile publice, inițiativele civice de voluntariat și este susținută de Asociația companiilor creative COR și Proiectul Tehnologiile Viitorului,  finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII