Viitorii șoferi vor putea obține mai ușor permisul de conducere. ASP va exclude subproba „poligon” pentru categoria „B”

23 Mart. 2022, 17:06
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Mart. 2022, 17:06 // Actual //  MD Bani

Agenția Servicii Publice (ASP) informează că se află în plin proces de implementare a reformei de modernizare a serviciilor publice, pe care le prestează populației și alinierea acestora la standardele europene. Printre cele mai importante reforme se numără excluderea subprobei „poligon” pentru categoria „B” și reducerea numărului de documente pe suport de hârtie ce necesită a fi prezentate de către candidați.

În acest sens, miercuri, 23 martie 2022, Executivul a aprobat o Hotărâre de Guvern, inițiată de Agenția Servicii Publice, ce prevede modificarea Regulamentului privind procedura de examinare pentru obținerea dreptului de a conduce vehicule, emiterea și valabilitatea permisului de conducere.

Potrivit noilor prevederi legislative urmează a fi operate un șir de modificări, printre care:

  • Excluderea subprobei „poligon” pentru candidații de obținere a permisului de conducere categoria B (circa 80% din numărul total de candidați).

Exercițiile practice vor fi efectuate în condiții de traseu și nu pe poligonul de pe lângă centrele de instruire ale agenției. Astfel, proba practică trafic va include și elementele subprobei poligon („rampă”, „parcare sub unghi drept” și „întoarcerea din 3 mișcări”) și nu va dura mai mult de 25 de minute.

Atenție (!): proba „poligon” va rămâne în vigoare, doar pentru candidații de permise din categoria AM, A1, A2, A și B1.

  • Reducerea numărului de documente pe care cetățenii trebuie să le prezinte pe suport de hârtie, atunci când vin să susțină examenele de calificare auto.

Utilizând sistemele informaționale ale autorităților de resort, Agenția Servicii Publice va putea verifica de sine stătător datele despre solicitant. Astfel, cetățenii vor veni la examenele de calificare auto doar cu buletinele de identitate, fără a fi nevoie să prezinte următoarele:

  • Cazierul contravențional. Verificarea datelor se va face prin intermediul evidențelor automatizate ale Ministerului Afacerilor Interne al RM.
  • Adeverința medicală. Datele vor fi verificate prin intermediul evidențelor automatizate ale Ministerului Sănătății al RM.
  • Actul de studii. Verificarea datelor despre cursul de instruire urmat de solicitant se va face prin intermediul evidențelor automatizate ale Ministerului Educației și Cercetării al RM.

Implementarea conceptului şi noţiunii de „drept de a conduce vehicule”, în raport cu noţiunea de „permis de conducere” şi preluarea unor practici internaţionale privind „Permisele de conducere electronice” precum și evidenţa acestora în Registrul de Stat al Conducătorilor de Vehicule.

Astfel, dreptul de conducere va putea fi verificat fără a prezenta fizic permisul de conducere.

  • Perspectiva de recunoaștere a permiselor de conducere eliberate în Republica Moldova de către alte țări.

Modificările operate în procedura de examinare pentru obținerea dreptului de a conduce și alinierea acestora la standardele europene va face posibilă semnarea acordurilor de conversiune a permiselor de conducere moldovenești dintre Republica Moldova și alte state.

Prevederile acordurilor de conversiune și recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere vor oferi cetățenilor Republicii Moldova, stabiliți permanent sau provizoriu în alte țări, un șir de beneficii cum ar fi: scutirea de școlarizare și examinare suplimentară la conversiunea permiselor de conducere, libera circulație în traficul internațional, inclusiv prin facilitarea încheierii contractelor de muncă.

  • Sporirea capacităților de examinare și reducerea rândului

La moment, timpul de așteptare în baza programării prealabile este de circa 30 de zile. Datorită implementării modificărilor respective, Agenția Servicii Publice estimează că perioada de așteptare  se va micșora și mai mult. Anterior, timpul de așteptare era de circa 60-90 zile.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală