Războiul nu este o piedică! Ucraina a crescut suprafața însămânțată cu diverse culturi de primăvară cu 10%

31 Mart. 2022, 13:27
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
31 Mart. 2022, 13:27 // Actual //  MD Bani

Fermierii din Ucraina au însămânţat până joi aproximativ 400.000 de hectare cu diverse culturi de primăvară. Potrivit lui Taras Vysotskiy, adjunctul ministrului ucrainean al Agriculturii, suprafața a crescut cu o zecime mai mult decât în perioada similară din 2021, în pofida războiului.

Deficitul de combustibil nu a afectat procesul de însămânţare.

„Negociem cu furnizorii astfel încât să nu oprim campania de însămânţare”, a afirmat Vysotskiy la un post de televiziune.

Luna aceasta, oficialii din Ministerul ucrainean al Agriculturii au declarat pentru Reuters că în 2022 suprafaţa însămânţată cu culturi de primăvară ar putea fi redusă cu mai mult de jumătate faţă de 2021, la aproximativ şapte milioane de hectare, comparativ cu un nivel estimat la 15 milioane de hectare înaintea invaziei.

Ei au explicat că fermierii ar putea reduce suprafaţa însămânţată cu floarea soarelui şi porumb, dar să crească suprafaţa însămânţată cu cereale, cum ar fi orz, ovăz şi mazăre.

La începutul acestei luni, Guvernul de la Kiev a introdus licenţe la export în ideea de a limita exporturile de produse agricole precum grâu, porumb, ulei de floarea soarelui, carne de pasăre şi ouă, în contextul invaziei ruseşti. Cu toate acestea, restricţiile la porumb şi ulei de floarea soarelui au fost ridicate ulterior, deoarece Ucraina are stocuri suficiente iar fermierii ucraineni au nevoie de valută pentru a putea continua activitatea.

Joi, Vysotskiy a declarat că la finalul lunii martie Ucraina avea stocate 13 milioane de tone de porumb şi 3,8 milioane de tone de grâu.

Săptămâna trecută, noul ministru ucrainean al Agriculturii, Mykola Solskyi, anunţa că stocurile de cereale pentru export se ridică la 7,5 miliarde de dolari, dar nu a indicat care este volumul disponibil.

Creşterea preţului alimentelor pe plan global va continua dacă situaţia din Ucraina, în urma invaziei, nu se va schimba, a adăugat oficialul.

Rusia şi Ucraina sunt responsabile pentru aproape 30% din exporturile mondiale de grâu şi sunt de asemenea importanţi furnizori de uleiuri alimentare.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII