Turiștii ruși și ucraineni își anulează vacanțele în Grecia. Țara rămâne optimistă în privința sezonului turistic

19 Apr. 2022, 10:14
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
19 Apr. 2022, 10:14 // Au Bani //  MD Bani

Grecia mizează pe un sezon turistic mai bun decât cel de anul trecut, în pofida războiului din Ucraina şi a consecinţelor sale, explozia preţurilor şi pierderea a sute de mii de turişti ruşi şi ucraineni care de mai mulţi ani inundau insulele şi staţiunile din nordul Greciei, transmite AFP. În Grecia, turismul este responsabil pentru aproximativ 25% din Produsul Intern Brut

Din cauza anulării rezervărilor de către turiștii ruși și ucraineni, Grecia a pierdut deja aproximativ 700.000 de euro. Cu toate acestea, rămâne optimistă și speră să obțină profituri mai mari decât anul trecut.

„Avem deja anulări de rezervări din partea a 600.000 de turişti ruşi şi 240.000 de ucraineni”, a declarat preşedintele Asociaţiei agenţiilor elene de turism (HATTA), Lyssandros Tsilidis, care subliniază că la acest moment „pierderile se ridică la 700.000 de euro”.

La fel ca şi partenerii europeni, Atena a condamnat invazia rusă în Ucraina în pofida legăturilor istorice între Rusia şi Grecia, două ţări ortodoxe, scrie Agerpres.

Războiul din Ucraina va afecta în special turismul în insula Creta, unde 10% din turiştii tradiţionali erau ruşi şi ucraineni. „Această clientelă nu va fi înlocuită”, consideră Nikos Halkiadakis, preşedintele Uniunii hotelierilor din Héraklion, principalul oraş din cea mai mare insulă grecească.

„Experţii din industria turismului se aşteaptă la o multiplicare cu doi a numărului de sosiri din acest an”, insistă şi Sofia Zacharaki, secretar de stat în Ministerul Turismului. „Iar sezonul arată deja o imagine încurajatoare care ne permite să fim optimişti”, a declarat Zacharaki.

La rândul său, ministrul elen al Turismului, Vassilis Kikilias, a salutat luni „reuşita strategiei guvernamentale care a vizat deschiderea sezonului turistic înainte de venirea verii”. Potrivit lui Vassilis Kikilias, numărul sosirilor pentru vacanţa de Paşte a crescut la Atena şi Salonic (nord), comparativ cu anul trecut, „iar aceste cifre justifică eforturile noastre”.

Începând cu data de 1 mai, certificatul sanitar nu va mai fi cerut în restaurante, baruri şi magazine. În ceea ce priveşte purtarea măştii, nu va mai fi obligatorie în spaţiile închise de la 1 iunie.

„După ce am trăit prin ultimii doi ani dificili, nu ne mai este teamă, chiar dacă ritmul de revenire a turismului este unul lent în toată Europa, din cauza războiului din Ucraina”, a explicat preşedintele HATTA. Iar explozia preţurilor riscă să schimbe datele problemei, apreciază preşedintele HATTA.

Chiar dacă profesioniştii din sector mizează pe un sezon mai bun decât cel de anul trecut, „numărul sosirilor nu va reveni la cifrele record din 2019”, avertizează ministrul Vassilis Kikilias.

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII