AȘA DA! Exemplu de grijă față de angajați oferit de compania IT Amdaris

10 Apr. 2021, 07:00
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
10 Apr. 2021, 07:00 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Este deja cunoscut faptul că tot mai mulți tineri doresc să obțină un job într-o companie de IT. Tinerii aleg acest domeniu atât pentru salariul care se oferă cât și pentru beneficiile companiei. Amdaris este un exemplu evident privitor la beneficiile față de angajați. Iată cum compania își ademenește și răsfață angajații.

  • Există sau nu condiții speciale de muncă în contextul pandemiei, inclusiv dacă se permite sau nu munca la distanță?

Imediat după apariția primelor cazuri de Covid-19, am revizuit Planul de continuitate al afacerii (PCA) în care am descris contextul desfășurării activității în cazul unei epidemii locale sau pandemii globale. Obiectivele PCA-ului fiind:

# reducerea la minimum a riscului de îmbolnăvire al angajaților cu noul tip de virus;

# luarea măsurilor necesare pentru ca locul de muncă să nu devină un focar de infecție;

# revizuirea călătoriilor în interes de serviciu/personale, iar angajații să fie gata să le amâne în caz de necesitate;

# stabilirea condițiilor alternative de muncă cu furnizorii și clienții, astfel încât afacerea să nu aibă de suferit, iar angajații să poată continua activitatea fără impedimente.

Până în momentul de față încurajăm lucrul de la distanță, mai ales pentru că domeniul de activitate ne permite acest lucru. Încă de la începutul pandemiei am asigurat angajații cu echipamentul necesar la domiciliu. Angajații au avut posibilitatea de a solicita chiar masa/scaunul din oficiu, în cazul în care au avut nevoie de acestea. Informăm permanent angajații în legătură cu actualizările ce țin de starea de urgență instituită în Moldova și le reamintim de păstrarea măsurilor de siguranță.

Da, avem și angajați care vin periodic la birou, dar asta e o decizie personală. Nu putem să-i privăm de acest drept, dacă ei consideră că nu-și pot executa munca calitativ de acasă din varii motive. Desigur, cei care doresc să lucreze din oficiu, trebuie să anunțe din timp. Noi monitorizăm numărul persoanelor aflate în birou și avem grijă să-i responsabilizăm pentru a respecta toate măsurile impuse pentru siguranța lor și a celor din jur.

Din fericire, biroul nostru are 5 etaje și angajații care vin la birou se simt în siguranță, așa cum per etaj nu se află niciodată mai mult de 10 persoane; în medie sunt între 5-6, iar una dintre condiții este să rămână la etajul unde se află masa de lucru; plimbările prin oficiu sunt interzise, iar atunci când sunt necesare, neapărat trebuie să porți masca de protecție.

  • Cum se stabilesc/negociază salariile și majorările (premiile)?

Salariile se stabilesc în funcție de cunoștințele/experiența candidatului în cadrul interviului tehnic, conform benzilor salariale stabilite de către Amdaris. Majorările salariale au loc după performance review-ul anual; dar sunt și excepții, când acesta poate avea loc mai devreme de un an, în funcție de realizările angajatului; atingerea rapidă ale obiectivelor SMART. Performance review-ul nu analizează doar performanța profesională, dar și implicarea angajatului în activități aferente; cum ar fi:

  • participarea în calitate de mentor sau mentee în cadrul programului de mentorat;
  • participarea în calitate de speaker la diverse evenimente interne sau externe din partea companiei Amdaris;
  • participarea la activități de voluntariat;
  • respectarea și promovarea valorilor companiei etc.

Premii bănești nu oferim, decât în cadrul programului de recomandare a potențialilor candidați (Refferals): când angajații companiei recomandă o persoană potrivită pentru una dintre pozițiile deschise, iar acesta trece cu succes de cele două etape ale interviului (interviul cu specialistul în recruitare și interviul tehnic) și de perioada de probă de 3 luni, angajatul este răsplătit în funcție de nivelul candidatului recomandat. Așa gen de recompense pot ajunge până la 1000 EUR.

Obișnuim să oferim daruri (coșuri de fructe; sticle de vin; bilete la teatru/concerte; vouchere etc.) pentru a recunoaște și sărbători realizările angajaților, atunci când aceștia parcurg un ”extra mile” și excelează în ceea ce fac.

  • Ce extra-beneficii se oferă pentru angajați?
  1. Meal tickets, în valoare de 50 de lei pentru fiecare zi lucrătoare;
  2. Medical allowance, în valoare de 4500 lei per an;
  3. Sick leave achitat (20 de zile lucrătoare);
  4. Loyalty scheme (o zi de concediu în plus pentru fiecare an lucrat);
  5. Gym compensation, în valoare de 500 de lei lunar;
  6. Cursuri de limba engleză, colaborăm cu furnizori de top în predarea limbii engleze de toate nivelurile: de la începători până la avansat. De obicei avem 2-3 grupuri de studenți Amdaris pentru nivelurile intermediate plus și upper intermediate. Nu am anulat cursurile pe perioada pandemie, le ținem online acum;
  7. Certificări profesionale achitate de companie;
  8. Team buildinguri, pentru fiecare echipă în parte, atunci când sărbătoresc un succes înregistrat pe proiect sau simt nevoia de a socializa și de a petrece timpul împreună. Acestea se organizau offline în trecut, la moment se organizează online. Fiecare echipă alege ce-și dorește să facă. În trecut echipele au fost la: carting, bowling, quest room; kayaking; cluburi de tir; restaurante/cafenele; degustări de vinuri etc. La moment, aceștia își aleg localul de unde vor să li se facă livrarea la domiciliu și își dau întâlnire online.
  9. Petreceri corporative de 2 ori pe an (de Revelion și Aniversarea companiei). La moment nu se fac din motive evidente. Compensăm lipsa acestora cu evenimente/seminare online la care avem drept speaker angajați din cadrul companiei, dar și invitați externi;
  10.  Snack-uri în oficiu: marți – iaurt; miercuri – fructe; joi – biscuiți/înghețată (în funcție de sezon); vineri – shared breakfast cu plăcințele/clătite. De asemenea, nu ratăm nicio sărbătoare de genul: Programmers Day; 8 Martie; Halloween etc. când pregătim surprize pentru angajați.
  11.  Flexible hours, angajații au posibilitatea de a-și alege ora la care vor să înceapă și să termine ziua de lucru: 9:00 – 18:00 sau 10:00 – 19:00. Desigur, orarul trebuie să-l aprobe și cu clientul de la proiectul alocat.
  12.  Work from home, și în trecut aveam această opțiune, dar doar în condiții speciale. Acum, pe perioada pandemiei, nu e doar o opțiune, ci o recomandare.

  • În ce mod instituția participă la dezvoltarea profesională/personală a angajaților?

Amdaris încurajează și susține atât dezvoltarea personală cât și profesională a angajaților săi. Cum? Prin programul de mentorat intern; traininguri, certificări, cursuri; coaching; participarea la evenimente din domeniul IT dar și organizarea evenimentelor de knowledge sharing pe intern, cum ar fi evenimentul trimestrial: Amdaris Tech& Wine.

Mai nou am început să aplicăm un framework de competențe SFIA (The global skills and competency framework for a digital world). Modelul SFIA include: experiența, abilitățile profesionale, soft skills, calificările și certificările angajatului. La baza SFIA stau 7 nivele de responsabilitate ale tuturor rolurile existente în companie. Asta o să ne ajute să facilităm procesul de creștere profesională, astfel încât angajatul o să identifice nivelul la care se află la moment și va ști exact ce trebuie să îmbunătățească/dobândească pentru a fi eligibil pentru următorul nivel.

SFIA ne va ajuta să încurajăm dezvoltarea continuă. Domeniul IT e foarte complex și într-o permanentă schimbare, e nevoie să fii mereu cu mâna pe puls și să întărești/îmbunătățești abilitățile accumulate de-a lungul timpului, dar și să obții abilități noi.

 

Dacă cunoști și alte companii care oferă beneficii atât de atrăgătoare ne poți contacta la adresa de email contact@bani.md.

Realitatea Live

03 Oct. 2025, 16:16
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2025, 16:16 // Actual //  Ursu Victor

Vineri dimineața, în orașele Dubăsari și Grigoriopol a fost oprită furnizarea apei calde, iar în jurul orei 13:00, aceeași măsură a fost aplicată și în Tiraspol, Bender, Râbnița și Sucleia. Totodată, la stațiile PECO din regiunea transnistreană a fost sistată comercializarea gazului lichefiat, care va fi livrat exclusiv serviciilor de urgență și militare, transmite corespondentul IPN din stânga Nistrului.

Ca măsură de compensare, Centrala hidroelectrică de la Dubăsari a crescut producția de energie de la 24 la 36 de megawați. Acest lucru a fost posibil datorită unei deversări suplimentare de apă de la Centrala hidroelectrică de la Novodnistrovsk. La stație funcționează trei generatoare hidroelectrice, iar în următoarele zile nivelul Nistrului sub baraj va crește cu un metru.

Pe 2 octombrie, Tiraspolul a instituit un regim drastic de economisire a gazului, care va dura aproximativ până pe 12-13 octombrie. Potrivit lui Serghei Obolonik, așa-zisul ministru al economiei din regiune, consumatorii casnici, școlile și spitalele nu vor simți schimbări.

„După încheierea acestei perioade, toți consumatorii din Transnistria și necesitățile regiunii vor fi asigurate cu gaz în regim normal. Mă refer atât la consumatorii industriali, cât și la livrările comerciale, precum și la funcționarea sectorului termoenergetic în condițiile stabilite pentru începerea sezonului de încălzire”, susține Obolonik.

Declarațiile actuale diferă considerabil de retorica sa din mijlocul lunii septembrie. Atunci, Obolonik dădea asigurări că „există un grad ridicat de încredere” în stabilitatea livrărilor de gaze, ceea ce excludea repetarea crizei din ianuarie 2025. Mai mult, el susținea că mecanismul de livrare este „bine pus la punct” și că industria va funcționa în regim normal.

„Privim, cu optimismul caracteristic locuitorilor din Transnistria, faptul că livrările de gaze vor continua în același regim ca și acum. Pentru aceasta, va fi necesar un efort considerabil, inclusiv în cooperare cu Federația Rusă, precum și cu furnizorii de gaze – atât cei ungari, cât și cei moldoveni”, declara Obolonik încă pe 12 septembrie.

Contrastul este evident și în modul de informare a populației. În luna iunie, autoritățile au impus restricțiile fără avertisment: în noaptea de 6 iunie a fost sistată vânzarea de metan, iar ulterior a fost oprită și furnizarea apei calde. Oamenii s-au format în cozi, iar autoritățile nu au oferit explicații oficiale până când panica nu a cuprins întreaga regiune. De această dată, însă, autoritățile au anunțat din timp, pentru a „evita zvonurile și tentativele de a speria populația”, după cum a explicat Obolonik.

Situația este agravată și de condițiile meteo: centrul hidrometeorologic regional a emis o avertizare de furtună, cu rafale de vânt de până la 15 metri pe secundă. În ultima săptămână, în regiunea transnistreană s-a înregistrat o răcire accentuată: dacă la sfârșitul lunii septembrie temperaturile diurne atingeau +19 grade, în zilele de 1-2 octombrie acestea au coborât până la +9..+10 grade. Noaptea, temperaturile se mențin între +5 și +9 grade, iar pe alocuri scad până la +2 grade.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII