Votca, băutura sacră a rușilor: Companiile îi lasă cu ochii în soare. Și-au redus producția cu 14%

25 Mai 2022, 11:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
25 Mai 2022, 11:03 // Actual //  bani.md

Interzicerea importului de alcool din Federația Rusă din cauza operațiunii militare în Ucraina a avut un impact negativ asupra producătorului de vodcă „Ruskii Standart” și „Zelionaia Marka” – Grupul de companii Rust Tariko. Conform rezultatelor din ianuarie-aprilie, grupul a redus producția de vodcă cu 14% și a pierdut teren în fața Tatspirtprom și Alcoholic Siberian Group (ASG). Între timp, cele mai vizibile rate de creștere sunt demonstrate de producători care livrează pe piață votcă la prețuri mici, scrie Kommersant.

Conform rezultatelor din ianuarie-aprilie a acestui an, au existat modificări în lista liderilor în producția de vodcă din Rusia, potrivit datelor participanților de pe piață. GC „Rugina” („Ruskii Standart””, „Zelionaia Marka”) Rustam Tariko a redus producția cu 14%, la 2,1 milioane de decilitri și s-a clasat pe locul patru față de doi unde era anterior. Al doilea a fost Tatspirtprom (Moneda Rusă, Khanskaya), care și-a crescut producția cu 15%, până la 2,6 milioane decalitri. Iar locul trei a fost ocupat de ASG („Five Lakes”, „White Birch”) cu 2,26 milioane decalitri, adică cu 23% mai mult decât cu un an în urmă. Grupul Beluga (Belenkaya, Arkhangelskaya) a crescut producția cu 11% la 3,1 milioane decalitri, păstrându-și primul loc. Potrivit EGAIS, producția totală de vodcă din Federația Rusă în ianuarie-aprilie a crescut cu 10,9%, vânzările cu amănuntul – cu 7,1% față de an.

Distileria Tula 1911, care produce vodcă sub propriile mărci Medved, Starley, Penega și îmbuteliază, de asemenea, o serie de mărci sub contract, inclusiv Finsky Ice, a arătat cea mai mare dinamică printre cei mai mari zece producători de vodcă. În primele patru luni, fabrica a crescut îmbutelierile cu 84%, până la 909 mii decilitri. Compania asociază dinamica cu extinderea portofoliului de mărci și preconizează că până la sfârșitul anului va ajunge la o producție de până la 4 milioane de decalitri. Și sursele Kommersant de pe piață indică faptul că cererea pentru produsele Distileriei Tula 1911 este asigurată de vodca din segmentul de preț cel mai mic. Deci, „Starley” în „Roșu și alb” costă 289,99 ruble pentru 0,5 l. Reprezentantul producătorului spune că este prezent în diferite segmente, deși „bătălia principală” este în segmentul de până la 300 de ruble. Conform previziunilor lui Serghei Lebedev, segmentele premium și de masă continuă să crească pe piața vodcii.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII