CCI a RM a participat la Atelierul de lucru „Avantajele participării la târguri și expoziții”

02 Iun. 2022, 15:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2022, 15:56 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Organizația pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (ODIMM) a organizat astăzi, 2 iunie, Atelierul de lucru „Avantajele participării la târguri și expoziții”, la care au fost invitați reprezentanții instituțiilor implicate în organizarea și desfășurarea târgurilor și expozițiilor din Republica Moldova: Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), Centrul Internațional de Expoziții „Moldexpo” și „PR COMPANY PROJECT”.

Prezent la eveniment, Mihai Bîlba, vicepreședinte CCI a RM a reiterat faptul că târgurile și expozițiile sunt o scenă deschisă pentru promovarea companiilor.

„Unul dintre avantajele târgurilor și expozițiilor îl reprezintă faptul că consumatorii se pot întâlni cu producătorii, care într-un timp scurt, de numai câteva zile, își promovează produsele la cel mai înalt nivel. Practica a dovedit că atât târgul, cât și expoziția este singurul loc care oferă condițiile cele mai favorabile pentru comunicarea și angajarea de discuții și negocieri cu un număr mare de specialiști într-un timp scurt. CCI a RM organizează anual circa 30 expoziții regionale, o expoziție națională – „Fabricat in Moldova” și desigur, expoziții peste hotare, cu genericul „Republica Moldova Prezintă”, iar prin organizarea acestor evenimente ne propunem să susţinem antreprenorii autohtoni, să oferim participanţilor posibilitatea de a promova mărfurile şi serviciile naționale, să iniţieze noi relaţii de colaborare şi să studieze mai minuțios piaţa internă” a declarat Mihai Bîlba.

În debutul evenimentului, Dumitru Pîntea, director interimar ODIMM a evidențiat importanța târgurilor și expozițiilor în promovarea produselor și serviciilor companiilor autohtone.

„Târgurile și expozițiile sunt parte integrantă ale instrumentelor de marketing, iar participarea întreprinderilor mici și mijlocii este importantă pentru a analiza concurenţa şi de a găsi noi oportunităţi de dezvoltare.  ODIMM susține participarea agenților economici la târguri și expoziții prin rambursarea parțială a cheltuielilor. Astfel, prin Programul de subvenționare a participării agenților economici la târguri și expoziții, companiile participante la expozițiile în format fizic (offline) pot deconta până la 1 mie lei din costul taxei de înregistrare și jumătate (50 %) din costul chiriei spațiului expozițional, dar nu mai mult de 4 mii de lei. În cazul expozițiilor virtuale (online), companiile pot beneficia de rambursarea integrală a costului taxei de înregistrare, dar nu mai mult de 2 mii lei”.

Carolina Chiper, Director general al C.I.E. „MOLDEXPO” S.A. s-a referit la obiectivele generale ale expoziţiilor.

„Obiectivele generale ale expoziţiilor şi instrumentele de care dispun manifestările expoziţionale: facilitarea contactelor dintre producători şi cumpărători; platformă eficientă de comunicare; promovarea produselor noi pe piaţa internă şi cea externă; formarea, susţinerea şi consolidarea imaginii pozitive a companiilor; demonstrarea noutăţilor din domeniu; studierea pieţei, confruntarea cererii şi a ofertei; contribuţia la dezvoltarea pieţei şi la apariţia produselor şi serviciilor noi în domeniu; atragerea investiţiilor străine şi dezvoltarea relaţiilor de parteneriat; penetrarea pieţelor noi de desfacere; stabilirea relaţiilor economice cu clienţi noi;  creşterea nivelului vânzărilor și dezvoltarea concurenţei între producătorii autohtoni.”

Sergiu Chirco, Fondator SRL „PR COMPANY PROJECT”, de asemenea susține organizarea expozițiilor, subliniind că ele oferă rezultate pe măsura așteptărilor.

„Expoziția Proremont Expo este orientată spre atragerea pe o singură platformă a tuturor companiilor, care activează în domeniul imobiliar și amenajării locuințelor. Obiectivul Proremont Expo de la un an la altul este să persevereze, să implementeze toate instrumentele și tehnologiile moderne de comunicare și promovare. Această abordare permite nu doar multiplicarea performanței, dar și obținerea unor rezultate ajustate la realitățile și provocările prin care trece Republica Moldova în ultimii ani”, a declarat Sergiu Chirco, Fondator SRL „PR COMPANY PROJECT”.

Conform Organizației pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii, toți agenții economici din Republica Moldova, care participă la târguri și expoziții în format fizic sau virtual, au posibilitatea să-și deconteze cheltuielile de participare prin intermediul „Programului de subvenționare a participării agenților economici la târguri și expoziții”, gestionat de ODIMM. Valoarea subvenționării poate fi de la 2 mii lei până la 5 mii lei în funcție de formatul de desfășurare a expozițiilor și târgurilor. Totodată, depunerea setului de acte necesare pentru decontarea cheltuielilor poate fi realizată exclusiv online.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII