VIDEO Ministra de Interne anunță ultimele informații despre camioanele de la vamă: Cât de lungi sunt rândurile?

14 Iun. 2022, 17:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iun. 2022, 17:40 // Actual //  Lupu Eduard

Ministra de Interne anunță că temporar situația de la vamă a fost deblocată. Oficiala susține că timpul de așteptare pentru șoferi s-a redus de trei ori.

Ana Revenco menționează că la frontiera moldo-română un camion trece în 14 minute formalitățile. Conform ei, în perioada 2-13 iunie, peste 12.000 de camioane au traversat hotarul dintre Moldova și România. Peste 500 de TIRuri au traversat frontiera de la miezul nopții, precizează șefa de la MAI, cele mai multe dintre ele părăsind țara pe la Leușeni.

„Autocamioanele la frontiera de stat moldo-română, aflate pe sensul de ieșire se prezintă precum urmează: Leușeni-Albița – linia de așteptare constituie până la doi kilometri, Costești-Stânca – 500 de metri, Giurgiulești-Galați – 1 kilometru, Ungheni-Sculeni – 1,5 kilometri, Cahul-Oancea – circa 100 de metri”, a spus Revenco în cadrul unui briefing.

Începând de miercuri, la Leușeni urmează să fie implementat proiectul pilor de vămuire comună, potrivit oficialei. Ea a menționat că au fost luate anumite măsuri care să reglementeze procesul.

Problema camioanele care stau în rând la vamă nu este una nouă, iar șoferii petreceau câte 48 de ore în rând anterior. După izbucnirea războiului în Ucraina, ei anunțau că timpul de așteptare a ajuns la cinci zile și cereau autorităților din Moldova și România implementarea soluțiilor comune. Natalia Gavrilița a discutat subiectul cu omologul său român, Nicolae Ciucă, iar Guvernul de la Chișinău a anunțat implementarea vămuirii comune și a precizat că va acorda asistență psihologică și medicală, dar și vă va instala spații speciale unde conducătorii vehiculelor își pot satisface necesitățile alimentare, de igienă și de odihnă.

Realitatea Live

03 Mai 2024, 13:07
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 13:07 // Actual //  Lupu Eduard

Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a adus claritate în dezbaterea publică privind lucrările și costurile de construcție pentru infrastructura de la Punctul de Trecere a Frontierei Leova – Bumbăta, prin publicarea tuturor documentelor relevante care au stat la baza acestui proiect.

Prin intermediul unei postări pe platforma de socializare Telegram, ministrul a explicat detaliat cele patru etape ale proiectului:

Etapa 1 a constat în construcția unui drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către strada Podul de Flori, cu o lungime de 2,01 km, având două benzi de circulație și două benzi de încadrare, precum și o secțiune de racordare cu podul de pontoane și platforma punctului de trecere a frontierei.

Etapa 2 a presupus construcția și amenajarea platformei punctului de trecere a frontierei, pe o suprafață de aproximativ 11.500 de metri pătrați.

Etapa 3 a inclus construcția și amenajarea platformei de parcare, pe o suprafață de aproximativ 13.000 de metri pătrați.

Etapa 4 a constat în construcția unui drum de ocolire a orașului Leova, pe o lungime de 1,5 km, care a inclus și amenajarea unei străzi de acces către acest drum de ocolire.

Ministrul Spînu a subliniat că acest proiect reprezintă un punct de referință important în infrastructura Republicii Moldova, fiind primul pod peste Prut construit de la independența țării și a evidențiat transparența procesului prin publicarea tuturor documentelor relevante legate de acest proiect.

Costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor era planificată pentru luna noiembrie a acestui an. Iinițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei.

Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat 84 de milioane de lei, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău