Cumpărătorii ruși se îndreaptă către piețele gri pentru a cumpăra haine și produse luxoase

18 Iun. 2022, 21:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
18 Iun. 2022, 21:51 // Actual //  Lupu Eduard

Consumatorii ruși se îndreaptă către piețele gri pentru nevoile lor de cumpărături, după ce sancțiunile au făcut accesul la brandurile internaționale de modă și de lux foarte dificil, dacă nu imposibil.

La fel ca cei ce s enumesc „daigou” în China – cumpărători personali, care achiziționează bunuri de lux din străinătate și le vând apoi acasă, cu un adaos mic, dar evitând astfel tarifele mari de achiziție din afara țării – o nouă generație de „clienți personali” se adresează elitelor Rusiei.

Acum, că majoritatea mărcilor occidentale sunt obligate legal să-și oprească sau să își limiteze operațiunile din Rusia, sancțiunile internaționale afectează accesul populațiilor locale la bunuri. Dar cererea există încă, semn că oamenii mai au bani.

O investigație realizată de Panorama a dezvăluit acest sistem paralel care, de la pandemie încoace, a înregistrat o creștere a numărului de cumpărători personali chinezi la evenimente private din Italia, unde aceștia cumpără produse de la case de modă și alte produse de lux, de obicei cu reduceri. Acestea sunt apoi vândute acasă cu un adaos de 30%.

În ultimele săptămâni, cumpărătorii ruși s-au alăturat acestor „daigou” din China, iar autooritățile din Rusia închid ochii în privința importurilor paralele și a vânzătorilor intermediari. Federația Rusă a renunțat la obligația impusă comercianților care importă produse de lux de a avea permisiunea proprietarului mărcii, deschizând astfel calea pentru o piață „gri” dinamică.

Wildberries, o platformă de comerț electronic multibrand din Rusia, vinde mai multe mărci occidentale, inclusiv Zara, în ciuda sancțiunilor, a raportat Reuters.

Pe platformă au fost disponibile și alte mărci Inditex, inclusiv Pull & Bear și Massimo Dutti. „Cumpărăm bunuri pe care le vindem de la Wildberries fără intermediari, doar direct de la producători sau distribuitori oficiali”, a declarat Wildberries, într-o declarație pentru Reuters.

Indiferent dacă aceste produse sunt sau nu colecții din sezonul trecut sau, de fapt, anumiți distribuitori continuă să vândă cumpărătorilor ruși pe sub mână, s-ar părea ca sistemul de achiziție de bunuri este acum mai dificil pentru cumpărătorii ruși, dar, aparent, nu imposibil.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

05 Mai 2024, 11:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Mai 2024, 11:42 // Actual //  Lupu Eduard

Cei mai bogaţi oameni din întreaga lume pot cheltui până la 500.000 de dolari (400.000 de lire sterline) pe pachete “ultra-exclusive” pentru Jocurile Olimpice de la Paris 2024, despre care promotorii susţin că includ întâlniri cu sportivii, acces la satul sportivilor şi “şansa de a lua parte la ceremonia de deschidere”, relatează The Guardian.

GR8 Experience, o “agenţie internaţională de experienţe” deţinută în parte de managerul de afaceri al starului de baschet LeBron James şi de managerul de relaţii publice al jucătorului de tenis Rafael Nadal, vinde pachete olimpice despre care susţine că includ bilete la 14 evenimente, cum ar fi finala masculină de 100 de metri şi ceremonia de deschidere, pentru 381.600 de dolari.

În plus faţă de aşa-numitele bilete de categoria A, agenţia susţine că poate organiza “experienţe pe care nu le poţi cumpăra”, inclusiv întâlniri cu sportivii, tururi ale zonelor cu acces restricţionat, cum ar fi satul sportivilor, acces privat după orele de program la Luvru şi o “cină regală la Palatul Versailles”.

Barnabas Carrega, directorul executiv al GR8 Experience, a declarat pentru The Guardian că firma sa le oferă super-bogaţilor “acces care nu este disponibil publicului, inclusiv timp cu sportivii”. El a refuzat să numească sportivii pe care i-a înscris, dar a spus că a organizat anterior evenimente private cu Nadal şi cu Novak Djokovici, o altă vedetă a tenisului, precum şi cu fostul schior olimpic italian Giorgio Rocca.

“Pentru Jocurile Olimpice sunt câţiva jucători de tenis”, a spus el. “Şi o serie de alţi sportivi, dar nu sunt în măsură să-i numesc”.

Întrebat despre costul întâlnirilor, acesta a spus că “depinde de structura întâlnirii”, care, potrivit acestuia, variază de la “15 minute pentru a face fotografii şi a discuta rapid până la alte întâlniri mult mai implicate… în care se petrece masa de prânz”. Preţul, a spus el, variază de la 25.000 de dolari la 500.000 de dolari “dacă vorbim despre unul dintre cei mai buni sportivi care petrece mult timp”.

Carrega a declarat că este “foarte selectiv” în ceea ce priveşte sportivii cu care lucrează compania sa şi a spus că unii ar putea să nu ofere experienţa pe care o caută clienţii. “Unii sportivi au un nume uriaş, dar s-ar putea să nu aibă carisma necesară pentru clienţi, alţii oferă o experienţă adevărată”, a spus el. “Sportivii trebuie să pară că vor să fie acolo, nu să spună “bună ziua”, dar apoi, în cinci minute, este evident că vor să plece.”

El a susţinut că, în trecut, compania sa – care este deţinută parţial de partenerul de afaceri şi managerul lui James, Maverick Carter, şi de managerul de PR al lui Nadal, Benito Perez-Barbadillo – a aranjat ca un client să petreacă aproape o săptămână cu Nadal, inclusiv să urmărească un meci din loja jucătorului, iar un alt client să joace un meci împotriva lui Djokovici.

Carrega a mai afirmat că ar putea vinde accesul pentru a face “parte din ceremonia olimpică”. În timp ce partenerul oficial al Jocurilor Olimpice, On Location, oferă bilete “Riverside Gold Package” pentru a urmări ceremonia de deschidere la preţul de 7.500 de euro (5.980 de lire sterline), înainte de taxe, de-a lungul Senei, Carrega a declarat că a putut oferi acces “în interiorul Trocadéro”, unde va avea loc partea principală a ceremoniei, cu vedere la Turnul Eiffel. “Nu puteţi cumpăra acest lucru. Trebuie să îţi foloseşti relaţia cu familiile sportivilor şi cu delegaţiile [ţărilor]”.

El a spus că are şase până la opt spaţii disponibile pentru ceremonia de deschidere care ar costa aproximativ 25.000 de dolari fiecare şi că a vândut deja câteva unui client pe termen lung cu o avere netă foarte mare. “Evident, la acest nivel de preţ trebuie să fii o persoană foarte calificată pentru a dori să cheltuieşti aceşti bani”, a spus el. “Este accesul pe care banii nu-l pot cumpăra, nivelul inaccesibil la ceva foarte, foarte unic şi special”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău