Războiul din Ucraina. Cum sunt hrăniți soldații ucraineni vegani aflați în prima linie a frontului

19 Iun. 2022, 19:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Iun. 2022, 19:34 // Actual //  bani.md

Oleksandr Jugan nu a cedat. Angajat în armată pentru a-și apăra țara împotriva invaziei ruse, acest ucrainean menține o dietă strict vegană chiar și în prima linie.

„La început a fost foarte complicat”, explică acest bărbat brunet de 37 de ani, înrolat în regiunea Nikolaev (sud), cu care AFP, a vorbit prin apel video. El nu consumă niciun aliment de origine animală.

„Oamenii mi-au spus că nu voi rezista” pentru că nu este planificat un meniu special, spune el zâmbind, cu pușca la umăr.

Niciodată nu și-a imaginats că alegerile sale îl vor împiedica să-și slujească țara și a ajuns să găsească pe internet o rețea de activiști care îi ajută pe militari care, ca și el, se hrănesc exclusiv cu produse vegetale.

„Le-am scris și, în aprilie, primul pachet a sosit parcă prin minune”, precizează acest profesor de dramă care a decis să semneze cu armata a doua zi după invazia rusă a Ucrainei, în februarie.

„Erau paté și cârnați vegani, hummus, lapte de soia etc. Și toate astea, gratuit”, spune el entuziasmat.

„Livrare sub bombe”

Îngerul lui păzitor se numește Tamara Human. La Kiev, acest fost model de top se află în fruntea asociației „Fiecare animal”, care reunește o sută de oameni și promovează veganismul, notează AFP, citat de ziare.com.

Acest mod de viață îmbină o dietă exclusiv vegană și refuzul de a folosi orice îmbrăcăminte sau produs cosmetic derivat din animale sau din exploatarea acestora.

„Livrăm chiar și sub bombe”, confirmă ea pentru AFP, în timp ce pregătește, împreună cu alți doi voluntari, bulgur și găluște pentru populația civilă.

a etajul al treisprezecelea al unei clădiri rezidențiale din cartierul verde Rusanivka, apartamentul ei a devenit centrul logistic al unui lanț extraordinar de solidaritate.

Și câinele Mișa își are locul acolo. Există chiar și un șobolan bej salvat dintr-un laborator care poartă porecla „Pizdiuk” („micul nemernic”), pentru că nu ar refuza puțină carne… și ar mușca cu plăcere degetele celor imprudenți.

Majoritatea alimentelor folosite de echipele Tamarei Human sunt de origine ucraineană și provin în principal din Liov, orașul din vest mai puțin atins de rachetele rușilor.

Opt localități sunt implicate în acest lanț de solidaritate care ajută aproximativ 200 de militari să-și împace convingerile cu slujirea patriei.

„Pachetele pe care le trimitem le permit să suplimenteze timp de două-trei săptămâni ceea ce primesc de la armată pentru a avea o dietă echilibrată”, explică acestă activistă care s-a implicat de mult în protecția animalelor.

Ea nu vede nicio contradicție între veganism și angajamentul militar.

„Am vrut să mă duc și eu pe front, dar nu știu să folosesc o armă, așa că sunt mai utilă aici”, spune ea.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală