VIDEO, DOC Situație mai complicată la Giurgiulești. Ultimele informații ale vameșilor despre camioanele de la vamă

20 Iun. 2022, 13:06
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Iun. 2022, 13:06 // Actual //  MD Bani

Deși rândurile s-au micșorat, iar camioanele petrec mai puțin timp în rând la vamă, la Giurgiulești se mai atestă flux sporit. Conform informațiilor Poliției de Frontieră, în dimineața zilei de 20 iunie în zona neutră se aflau 75 de TIRuri, iar în cea de control vamal – 23.

Documentul publicat mai arată că 12 vehicule de mare tonaj se aflau în zona de control de la Leușeni. La Sculeni erau 10 camioane în zona de control vamal și patru – în zona neutră.

Șeful AITA, Iulian Postică, preciza și săptămâna trecută pentru Realitatea că la punctele vamale de la sud există încă probleme, însă situația s-a ameliorat comparativ cu săptămânile precedente. „Confirm că rândurile de 10 kilometri de la Leușeni practic dispăruse, pentru că s-au început controalele mixte comune. Se simte impact pozitiv. Important este să fie menținut și să devină permanent”, declara el.

Grupul de presă Realitatea a relatat în ultimele săptămâni despre problema pe care o întâmpină transportatorii la hotarele țării, fiind nevoiți să aștepte chiar și cinci zile pentru a trece procedurile de control vamal.  Autoritățile române confirmau că au probleme de infrastructură și nu le pot soluționa peste noapte, iar Chișinăul a propus implementarea unui proiect de vămuire comună.

Colegii noștri au reușit să surprindă rândurile kilometrice din apropiere de Leușeni. În același timp, localnicii susțineau că din cauza mașinilor de mare tonaj care tranzitează localitatea infrastructura locală este pusă în pericol.

Subiectul a ajuns și în vizorul presei de peste Prut, iar prim-miniștrii Ciucă și Gavrilița l-au discutat și au convenit asupra vămuirii comune. Procesul a început pe 14 iunie, iar până atunci autoritățile din Moldova au anunțat că acordă șoferilor de camioane ajutor psihologic, medical și creează spații unde aceste își pot satisface necesitățile de igienă și alimentație.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO