Deși rândurile s-au micșorat, iar camioanele petrec mai puțin timp în rând la vamă, la Giurgiulești se mai atestă flux sporit. Conform informațiilor Poliției de Frontieră, în dimineața zilei de 20 iunie în zona neutră se aflau 75 de TIRuri, iar în cea de control vamal – 23.
Documentul publicat mai arată că 12 vehicule de mare tonaj se aflau în zona de control de la Leușeni. La Sculeni erau 10 camioane în zona de control vamal și patru – în zona neutră.
Șeful AITA, Iulian Postică, preciza și săptămâna trecută pentru Realitatea că la punctele vamale de la sud există încă probleme, însă situația s-a ameliorat comparativ cu săptămânile precedente. „Confirm că rândurile de 10 kilometri de la Leușeni practic dispăruse, pentru că s-au început controalele mixte comune. Se simte impact pozitiv. Important este să fie menținut și să devină permanent”, declara el.
Grupul de presă Realitatea a relatat în ultimele săptămâni despre problema pe care o întâmpină transportatorii la hotarele țării, fiind nevoiți să aștepte chiar și cinci zile pentru a trece procedurile de control vamal. Autoritățile române confirmau că au probleme de infrastructură și nu le pot soluționa peste noapte, iar Chișinăul a propus implementarea unui proiect de vămuire comună.
Colegii noștri au reușit să surprindă rândurile kilometrice din apropiere de Leușeni. În același timp, localnicii susțineau că din cauza mașinilor de mare tonaj care tranzitează localitatea infrastructura locală este pusă în pericol.
Subiectul a ajuns și în vizorul presei de peste Prut, iar prim-miniștrii Ciucă și Gavrilița l-au discutat și au convenit asupra vămuirii comune. Procesul a început pe 14 iunie, iar până atunci autoritățile din Moldova au anunțat că acordă șoferilor de camioane ajutor psihologic, medical și creează spații unde aceste își pot satisface necesitățile de igienă și alimentație.