Reparațiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galați sunt în plină desfășurare. Pentru a redeveni funcțională lucrările la această șină de cale ferată presupun: -înlocuirea a 1100 traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei de piatră spartă și executarea burajelor tehnologice, susține ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului, o parte din aceste operațiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galați, deoarece pentru acest tip de șină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale.
„Până în acest moment au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale.Lucrările, care sunt realizate în regie proprie de Regionala de Căi Ferate Galați, au început în luna iunie și urmează să fie finalizate în luna august, anul acesta (2022). Redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucraina (via Republica Moldova) în Portul Galați”, mai spune Grindeanu.
Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) și a liniei Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km), implicit relaurea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!