(DOC) În România s-a lansat un raport despre marile afaceri de familie din piețele emergente

08 Iul. 2022, 10:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
08 Iul. 2022, 10:43 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Smartlink Communications lansează, cu ocazia aniversării a zece ani de activitate pe piața de consultanță din România, raportul „Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză”, dedicat oportunităților existente pe piețele emergente pentru consolidarea afacerilor de familie durabile. Acest raport face parte din proiectul prioritar al companiei numit „România Globală”, care țintește internaționalizarea afacerilor românești și consolidarea unei prezențe nationale de business mai consistente la nivel regional, european și global.

Raportul a fost realizat cu sprijinul Băncii Transilvania, își propune să devină un instrument util în contextul multiplelor provocări economice și strategice de la acest moment, pentru toți cei interesați să aprofundeze dinamica dezvoltării marilor afaceri de familie și importanța acestora în dezvoltarea culturii antreprenoriale locale. El scoate în evidență mai multe concluzii relevante în ceea ce privește tendințele circulației avuției la nivel global și comportamentul marilor afaceri de familie pe piețe din ce în ce mai dinamice.

Sub aspectul tendințelor globale legate de marile afaceri de familie, în baza datelor analizate, se arată că acestea sunt consecința naturală a ascensiunii puterilor emergence, în special în statele din Asia de Est, ceea ce arată, de asemenea, faptul că marile afaceri de familie nu au rămas blocate în trecut, ci reprezintă un reper al prezentului și își conservă dinamismulfiind pregătite pentru a defini viitorul economiilor de orice dimensiune. De asemenea, potrivit datelor analizate în contextul pandemiei de COVID-19, cele mai multe dintre afacerile de familie s-au dovedit mai reziliente decât așteptările inițiale.

Raportul propune, totodată, o radiografie a marilor afaceri familie în fiecare din țările relevante din Europa Centrală și de Est, inclusiv Romania. În acest context, evoluțiile marilor afaceri de familie în Europa Centrală și de Est trebuie situate în cadrul mai larg al transformărilor economice majore din ultimii 30 ani. Povestea de succes a regiunii are în centru Polonia, o țară care în 2016 avea o economie de 2,6 ori mai mare decât în 1990 și o creștere a numărului celor între 25 și 34 ani cu educație superioară de la 14% la 41%. România, pentru a face față acestui avânt regional, trebuie să-și îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie in succesul societal.

„Modalitatea cea mai bună pentru a aniversa un deceniu de activitate al Smartlink Communications este de a prezenta un raport care analizează două repere importante pentru activitatea în următorul deceniu: procesul de internaționalizare a afacerilor românești și maturizarea pieței locale în ansamblul său, inclusiv prin succesiuni de succes la cârma businessului de familie. În acest context, raportul, rezultatul unei munci de echipă pe care am avut plăcerea să o coordonez, este menit să scoată în evidență o serie de tendințe globale și regionale relevante și pentru România, mai ales pentru jucătorii ambițioși, care operează în piețele emergente. România are familii de afaceri din ce în ce mai interesate de creștere și consolidare nu doar în plan național, ci și în plan regional si european . Totodată, o parte dintre ele deja își stabilesc ambitii globale. Acest raport – primul dintr-o serie anuala dedicata marilor businessuri de familie – poate fi un sprijin în calibrarea acțiunii externe, în direcția capitalizării oportunităților de către cei care, dincolo de ambiție și informație, își antrenează echipele în spiritul competiției internaționale. Din această perspectivă, o analiză comparativă este mai mult decât utilă. Mulțumim în mod deosebit Băncii Transilvania pentru sprijinul său pentru acest proiect aniversar.”, a afirmat Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications.

Smartlink Communications este o companie de consultanță în afaceri publice, management al riscului și comunicare strategică cu baza in București, care în zece ani de activitate a derulat proiecte pe cinci continente. Echipa Smartlink Communications oferă servicii de analiză, consultanță și training pentru clienți din zona de business, politică și pentru societatea civilă globală.

Realitatea Live

21 Mai 2025, 10:25
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
21 Mai 2025, 10:25 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Banca Națională a Moldovei anunță că, în luna aprilie 2025, volumul total al depozitelor noi atrase la termen a crescut cu 9,4%, atingând valoarea de 4,44 miliarde lei, comparativ cu luna martie. Evoluția a fost impulsionată în special de creșterea spectaculoasă a depozitelor în valută, care s-au majorat cu 81,3%, până la 1,95 miliarde lei.

În schimb, depozitele atrase în moneda națională au scăzut cu 16,5%, coborând la 2,49 miliarde lei, ceea ce a redus ponderea acestora în total la doar 56,2%.

Rata medie nominală la depozitele noi atrase în lei a crescut cu 0,26 puncte procentuale, ajungând la 4,83%, în timp ce dobânda la depozitele în valută a crescut ușor la 1,33%.

Cele mai populare termene de constituire a depozitelor au fost între 2 și 5 ani (61,2% din total), urmate de cele cu termen între 6 și 12 luni (16,1%).

Depozitele atrase de la populație au totalizat 2,97 miliarde lei, în scădere cu 3,1% față de luna martie. Totuși, comparativ cu aprilie 2024, depozitele persoanelor fizice în moneda națională s-au dublat aproape (+80,6%), iar cele în valută au crescut cu 36,6%.

Dobânda medie oferită pentru depozitele în lei ale persoanelor fizice a crescut la 5,16% (+0,46 p.p.), iar pentru cele în valută la 1,35% (+0,17 p.p.).

Depozitele firmelor în moneda națională au scăzut cu 25,4%, ajungând la 537 milioane lei, în timp ce cele în valută s-au majorat de 3,4 ori, până la 924,4 milioane lei. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, depozitele în valută ale companiilor sunt de 3,5 ori mai mari, ceea ce sugerează o mutare clară a economiilor către valute străine.

Dobânda medie la depozitele companiilor în lei a scăzut semnificativ cu 0,50 p.p., la 3,65%, iar la cele în valută a coborât la 1,30% (-0,24 p.p.).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO