Rusia este pentru a două lună consecutiv cel mai mare furnizor de petrol al Chinei

20 Iul. 2022, 17:58
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Iul. 2022, 17:58 // Actual //  MD Bani

Rusia şi-a menţinut poziţia de cel mai mare furnizor de petrol al Chinei pentru a doua lună consecutiv în iunie. Cumpărătorii chinezi au mărit livrările la preţuri reduse şi au redus achiziţiile mai scumpe din Arabia Saudită, transmite Reuters.

Sancţiunile occidentale impuse Rusiei în urma războiului au determinat mulţi importatori de petrol să taie legăturile comerciale cu Moscova. Astfel, preţurile spot pentru ţiţeiul rusesc au scăzut semnificativ. În februarie, în urma întâlnirii dintre oficialii ruşi şi chinezi, cele două ţări au anunţat că prietenia lor „nu are limite”.

Datele Administraţiei Vămilor din China arată că importurile de petrol rusesc, inclusiv livrările prin conducta East Siberia Pacific Ocean (ESPO) şi cele pe mare din porturile ruseşti, au totalizat 7,29 milioane de tone luna trecută, un avans de aproape 10% faţă de anul trecut.

Totuşi, livrările ruseşti de ţiţei în iunie, echivalentul a aproximativ 1,77 milioane de barili pe zi (bpd), sunt sub nivelul record din mai, de aproape două milioane bpd.

China a importat 5,06 milioane de tone de petrol din Arabia Saudită luna trecută, sau 1,23 milioane bpd, în scădere de la 1,84 milioane bpd în mai, şi cu 30% mai puţin decât în iunie 2021.

În primele şase luni din 2022, importurile din Rusia au totalizat 41,3 milioane de tone (1,67 milioane bpd), un avans anual de 4%, în timp ce Arabia Saudită a livrat Chinei 43,3 milioane tone (1,75 milioane bpd) – cu 1% mai puţin decât în urmă cu un an.

Importurile totale de ţiţei ale Chinei s-au situat în iunie la cel mai redus nivel din ultimii aproape patru ani, din cauza restricţiilor.

Separat, datele oficiale arată că importurile Chinei de gaze naturale lichefiate (GNL) din Rusia au totalizat 520.530 tone în iunie, al doilea cel mai ridicat volum lunar cel puţin de la începutul lui 2021.

În primele şase luni din 2022, importurile de GNL din Rusia au urcat cu aproape 30%, la 2,36 milioane de tone, în timp ce importurile totale ale Chinei de LNG au scăzut cu 21%.

De asemenea, datele publicate miercuri arată că Beijingul a importat luna trecută 260.000 tone de ţiţei iranian, a patra livrare de petrol din Iran din decembrie.

China a continuat să cumpere petrol din Iran, în pofida sancţiunilor SUA impuse Teheranului.

Realitatea Live

26 Dec. 2025, 10:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2025, 10:50 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Minune feroviară la Calea Ferată din Moldova. pe 24 decembrie 2025, întreprinderea a reușit performanța istorică de a porni un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Prut 2 – Cahul. Evenimentul a fost marcat drept „premieră”, semn că lucrurile mici contează când șinele sunt ruginite.

Pentru această realizare, CFM a mobilizat un „volum considerabil de lucrări”: s-au reparat rampe, s-a resuscitat un segment de cale ferată care dormea de peste cinci ani, s-au găsit două locomotive funcționale (pentru început) și, desigur, s-au chemat cei mai experimentați mecanici, că nu riști cu novici când faci istorie.

Trenul a pornit eroic cu două locomotive pe tronsonul Basarabeasca – Iargara, după care, probabil din motive de încredere sau economie, a continuat cu una singură. Totul sub supraveghere atentă, cu instructori la bord și emoții pe șine.

CFM anunță cu mândrie că, în cadrul testului, au fost folosite tehnologii moderne: monitorizare video și transmiterea electronică a documentelor. Surse neconfirmate spun că emailul chiar a ajuns la destinație. Mai mult, la stația Cahul a fost restabilită rampa de încărcare-descărcare — pentru prima dată în ultimii 10 ani, fapt notat cu markerul fosforescent al progresului.

Cursa a avut un scop strategic să vadă dacă linia rezistă când trece un tren greu și dacă estacada renovată chiar suportă marfa. Și, a rezistat de data asta.

CFM subliniază și beneficiile ecologice: un asemenea tren poate înlocui până la 100 de camioane, reducând presiunea asupra drumurilor și salvând planeta — cel puțin pe segmentul Basarabeasca–Cahul.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII