Fratele lui Elon Musk revoluționează agricultura. Ideea inovativă la care lucrează

26 Iul. 2022, 10:17
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Iul. 2022, 10:17 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Inovație în domeniul agriculturii. Fratele mai mic al lui Elon Musk a creat fermele-container, un tip de infrastructură pentru producție alimentară. Astfel, fratele miliardarului încearcă să promoveze o nutriției mai sănătoasă și accesibilă oamenilor din marile orașe.

Ideea principală este ca legumele, salatele și ierburile aromatice să poată fi cultivate controlat, doar cu ajutorul apei și al electricității.

 „Provocarea cu care ne confruntăm acum este cum să oferim mâncare „adevărată” pentru toată lumea, iar tehnologia permite acum ca mâncarea să fie delicioasă.  Așadar, am venit cu ideea să facem agricultură într-un spațiu închis, în oraș. Facem asta în Brooklyn. Avem 10 ferme. Transformăm containerele pe care le vedeți pe nave în ferme închise.” spune Kimbal Musk – fratele lui Elon Musk.

O astfel de micro-fermă are 30 de metri pătrați, iar, în interior, sunt instalate rafturi și rezervoare de apă îmbogățită cu îngrășăminte. Pentru a stimula producția, sunt folosite lumini cu LED-uri albastre și roz.

Atunci când te gândești la agricultură în mijlocul orașului, trebuie să te gândești bine la resurse într-un mod foarte diferit. Primul aspect la care te gândești este spațiul.”  menționează Tobias Peggs – cofondator Square Roots.

Inovația tehnologică în fermele-container constă în modul de monitorizare a culturilor. Sunt folosiți senzori electronici speciali care colectează datele într-un singur loc și controlează artificial climatul. Într-un astfel de modul agricol pot fi cultivate chiar și 50 de mii de salate în fiecare an. În plus, fermele-container pot fi montate oriunde – în grădină, lângă un restaurant sau chiar lângă magazine.

Există, însă, și voci care spun că un astfel de proiect nu este suficient pentru a rezolva problemele alimentare.

Jennifer Berg, profesor la Departamentul de Nutriție al Universității din New York: Cred că este grozav orice proiect care are legătură cu mâncarea noastră, cu aspectul uman, modul în care înțeleg oamenii de unde provine mâncarea. Însă un astfel de proiect nu este o soluție pentru a hrăni un oraș cu peste 8 milioane de locuitori. Chiar dacă este bine finanțat sau scad prețurile. Este una dintre soluții, dar nu singura soluție.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII