Renumitul condiment îndrăgit de întreaga lume, în special de francezi, muștarul Dijon, nu se mai găsește pe rafturile magazinelor.
Penuria de muştar a apărut după ce canicula de anul trecut a afectat culturile de seminţe de muştar din Canada, care furnizează aproximativ 80% din seminţele de muştar utilizate în Franţa. Invazia rusească din Ucraina a îngreunat şi mai mult găsirea de furnizori alternativi.
„Pe măsură ce tot mai mulţi oameni devin conştienţi că există o problemă, consumatorii francezi şi-au majorat cererea pentru muştar şi au început să facă stocuri, ceea ce a dat naştere la situaţii în care magazinele au rămas cu rafturile goale”, susţine Sebastien Eteve, analist la NielsenIQ.
Lanţul de magazine alimentare Monoprix confirmă criza de muștar Dijon, menționând că furnizorii au impus cote pentru a evita situaţiile în care retailerii rămân fără produse sau îşi fac stocuri.
Potrivit preşedintelui asociaţiei producătorilor de muştar din Burgundia, o regiune unde este amplasat inclusiv oraşul Dijon, care a dat numele celebrului condiment, produsul ar putea reapărea pe rafturi în luna noiembrii.
Între timp, consumatorii francezi vor fi nevoiţi să caute în continuare borcane de muştar, prin strategii precum alerte pe social media în momentul în care un magazin a primit o nouă livrare sau prin schimbul de sfaturi cu privire la modul în care te poţi descurca fără muştar.