TOP 10 cele mai bogate orașe din lume. Câți miliardari și milionari trăiesc

15 Sept. 2022, 17:37
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
15 Sept. 2022, 17:37 // Au Bani //  MD Bani

Top 10 cele mai bogate orașe din întreaga lume sunt gazdele a aproape 2 milioane de bogătași, iar în unele metropole se regăsesc sute de oameni care au averi de cel puțin 100 de milioane de dolari.

Iată cum arată TOP 10 cele mai bogate orașe din lume.

Orașul New York găzduiește cele mai multe persoane cu averi considerabile, potrivit unui nou raport al companiei de consultanță pentru migrarea investițiilor Henley & Partners, citată de CNBC.

Aproximativ 345.600 de milionari locuiesc în New York, iar dintre aceștia 15.470 sunt multimilionari care au active în valoare de peste 10 milioane de dolari, 737 de centimilionari (avuție de 100 de milioane de dolari sau mai mult) și 59 de miliardari, se arată în raport.

Centrul financiar al SUA este recunoscut drept cel mai bogat oraș din lume după mai multe criterii.

Averea privată totală deținută de rezidenții bogați din New York a depășit 3 trilioane de dolari.

Capitala Japoniei, Tokyo, s-a clasat pe locul al doilea, cu 304.900 de persoane cu valoare netă ridicată.

În comparație cu New York, o proporție mult mai mică dintre aceștia au active în valoare de peste 10 milioane de dolari. Raportul a constatat că 7.350 de oameni din Tokyo sunt multimilionari, 263 au peste 100 de milioane de dolari și 12 sunt miliardari.

Zona Golfului San Francisco – care include Silicon Valley – completează primele trei orașe cele mai bogate, cu 276.400 de persoane cu valoare netă mare, dintre care 12.890 sunt multimilionari.

Raportul mai arată că 623 de persoane au active în valoare de cel puțin 100 de milioane de dolari și 62 de miliardari locuiesc în oraș.

Top 10 cele mai bogate orașe din lume

  1. New York, S.U.A. (345.600)
  2. Tokyo, Japonia (304.900)
  3. Zona Golfului San Francisco, S.U.A. (276.400)
  4. Londra, Regatul Unit (272.400)
  5. Singapore, Singapore (249.800)
  6. Los Angeles, S.U.A. (192.400)
  7. Chicago, S.U.A. (160.100)
  8. Houston, S.U.A. (132.600)
  9. Beijing, China (131.500)
  10. Shanghai, China (130.100)

Orașe bogate cu cea mai rapidă creștere a populației de milionari

Topul de mai sus ar putea suferi schimbări în următorii ani, în condițiile în care unele orașe încep să atragă tot mai mulți oameni bogați.

În SUA, Houston are una dintre populațiile de milionari cu cea mai rapidă creștere. Austin, Miami, West Palm Beach și Greenwich sunt alte orașe din SUA care au înregistrat o creștere majoră a numărului de persoane cu o avere ridicată.

Raportul explică evoluția numărului de bogați din aceste orașe prin migrația marilor companii americane care își mută sediile în aceste orașe. Această tendință este observată în special în sectorul tehnologic, Oracle și Tesla mutându-se din California în Austin, iar Hewlett-Packard Enterprise mutându-se la Houston la începutul acestui an.

Orientul Mijlociu și Africa încep să genereze tot mai mulți milionari

Cu toate acestea, primele cinci orașe cu cea mai rapidă creștere a populației de milionari nu se află în SUA.

Riad în Arabia Saudită, Sharjah și Dubai în Emiratele Arabe Unite, Lusaka în Zambia și Luanda în Angola sunt în topul orașelor care atrag tot mai mulți milionari, multimilionari și miliardari. În prima jumătate a anului 2022, aceste orașe au înregistrat o creștere de până la 20% în ceea ce privește populația cu o avere personală ridicată.

Raportul explică această tendință prin expansiunea companiilor din industriile de petrol și gaze, care au înflorit pe măsură ce prețurile energiei au crescut și au impulsionat piețele bursiere din aceste zone.

Multe orașe mari au înregistrat o scădere a numărului de milionari

Din primele 10 orașe cu cel mai mare număr de persoane cu averi considerabile, șapte au înregistrat o scădere. Doar zona Golfului San Francisco, Singapore și Houston au cunoscut o creștere.

New York, de exemplu, deși este pe primul loc în topul celor mai mulți bogați, a înregistrat deja o scădere cu 12% a persoanelor cu averi mari în 2022, în timp ce Los Angeles a înregistrat o scădere de 6%, iar proporția cetățenilor ultrabogați din Chicago a scăzut cu 4%.

Diverse orașe mari din Europa și Asia au înregistrat, de asemenea, scăderi ale populațiilor cu averi mari. Londra, de exemplu, a înregistrat o scădere de 9%, ceea ce a făcut ca orașul să coboare locul pe locul patru în clasamentul general.

Capitala Franței, Paris, a coborât cu trei locuri, până pe 20, în condițiile în care orașul a pierdut 12% dintre persoanele cu averi considerabile.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală