Ruşii nu stau cu mâinile-n sân, după ce Germania naţionalizează sucursala companiei Rosneft

18 Sept. 2022, 10:28
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Sept. 2022, 10:28 // Actual //  bani.md

Rosneft protestează împotriva deciziei Berlinului de a naţionaliza sucursalele germane ale companiei ruse, afirmând că este o „expropriere ilegală”. Decizia Berlinului de a naţionaliza sucursalele Rosneft din Germania reprezintă o „expropriere ilegală”. Gigantul petrolier rus a declarat ieri, într-un comunicat, după anunţul de acum două zile făcut de Berlin.

„Decizia guvernului federal german de a transfera activele companiei către agenţia federală de reţea pentru management extern, din păcate, nu este neaşteptată pentru noi şi este în conformitate cu algoritmul de acţiuni impus de SUA în legătură cu companiile ruseşti din Germania”, este poziţia ruşilor.

„Este o decizie ilegală şi, de fapt, este o expropriere a acţionarilor ca urmare a unei situaţii create în mod deliberat de sancţiunile relevante ale UE şi acţiunile autorităţilor de reglementare germane şi poloneze, al căror scop este confiscarea activelor”, susţine compania.

Confruntat cu o decizie pe care Rosneft o consideră „nu este temporară”, grupul rus ameninţă cu „acţiuni legale” pentru apărarea intereselor acţionarilor săi.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală