Musk intră pe piața parfumurilor. A câștigat 1 milion USD în câteva ore. Parfumul se numește “Burnt Hair” (Păr ars)

12 Oct. 2022, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Oct. 2022, 16:03 // Actual //  bani.md

Cel mai bogat om din lume, Elon Musk, a găsit o nouă cale de a câștiga bani de pe urma diverselor produse excentrice produse ori promovate de el.

De data aceasta, a lansat un parfum numit “Burnt Hair” (Păr ars) și s-a lăudat că a vândut 10.000 de sticle în câteva ore, ceea ce i-a adus un milion de dolari, scrie Reuters.

“Cu un nume ca al meu, intrarea în afacerea cu parfumuri era inevitabilă – de ce m-am împotrivit atât de mult timp!?”. s-a întrebat Musk pe Twitter, unde se descrie acum ca vânzător de parfumuri.

“Esența dorinței respingătoare” este descrierea de pe site-ul parfumului său, care costă 100 de dolari sticla și urmează să înceapă să fie livrată în primul trimestru al anului 2023, ceea ce face ca un produs pe care Musk l-a promovat pentru prima dată în septembrie să devină realitate.

Printre precedentele produce mai neobișnuite vândute de Musk se află tequila marca proprie a Tesla, lansată în 2020, și o pereche de “pantaloni scurți” pentru a semnifica victoria lui Musk asupra investitorilor care au pariat împotriva producătorului de vehicule electrice, în prezent cea mai valoroasă firmă auto din lume.

Compania sa Boring Company, o firmă de construcții de tuneluri evaluată ultima dată la 5,7 miliarde de dolari, a vândut aruncătoare de flăcări la 500 de dolari bucata la începutul anului 2018, obținând 10 milioane de dolari. De asemenea, a vândut 50.000 de șepci marca Boring Company.

Ambițiile lui Musk de-a lungul anilor au variat de la colonizarea planetei Marte la crearea unei noi economii energetice durabile, iar în acest proces a construit Tesla, compania de rachete SpaceX și firme mai mici.

The Boring Company nu a răspuns la o cerere a Reuters cu privire la cât timp intenționează să mențină parfumul listat.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII