„Salutările calde” trimise de Agenţia Internaţională a Energiei Europei: Iarna 2023-2024 ar putea fi mai dificilă

12 Oct. 2022, 15:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
12 Oct. 2022, 15:42 // Actual //  Lupu Eduard

Directorul executiv al Agenţiei Internaţionale a Energiei (IEA), Fatih Birol, a avertizat miercuri că iarna 2023-2024 ar putea fi chiar mai dificilă decât cea care urmează în ceea ce priveşte preţurile la gaze, relatează agenţia EFE, citată de economica.ro.

„Următoarea iarnă ar putea fi inclusiv mai dificilă decât aceasta. Trebuie să începem deja să ne pregătim pentru următoarea iarnă”, a spus Birol la sosirea la un consiliul informal al miniştrilor Energiei din ţările Uniunii Europene, care are loc la Praga.

El nu a respins în mod direct posibilitatea introducerii unui plafon pentru preţul importurilor de gaze în UE, aşa cum propun 17 state state, printre care Belgia, Franţa, Italia, Polonia sau Spania, dar la care se opun Germania, Ţările de Jos, Estonia, Austria sau Ungaria.

„Dacă se va introduce, ar trebui să fie la un nivel la care Europa să nu utilizeze avantajul său pe pieţele internaţionale, în special anul viitor, când pieţele vor fi şi mai presate”, a spus oficialul IEA.

Ţările care susţin această măsură cred că este esenţial ca UE să-şi arate importanţa pe piaţa globală, fiind un mare cumpărător internaţional, în timp ce statele care o resping consideră că poate compromite securitatea aprovizionării şi că este mai bine să se negocieze cu furnizori fiabili.

Este poziţia pe care o susţine şi secretarul german de stat pentru Acţiuni Climatice, Sven Giegold, care a semnalat că dezbaterea privind un plafon pentru preţul gazelor „este confuză”, pentru că vorbeşte despre diferite opţiuni şi, în plus „puţină lume cere un plafon simplu pentru gazul natural lichefiat”.

„Experţii sunt de acord că piaţa de GNL este globală şi dacă limităm preţul gazului la un nivel destul de scăzut nu vom primi niciun gaz”, a spus el, pentru ca ulterior să semnaleze că este diferit cazul gazoductelor, pentru că există o relaţie între piaţa spot şi piaţa pe termen lung şi „problema este găsirea unei forme de a decupla aceste două preţuri”.

„Situaţia este mult mai bună decât credeam în primăvară că va fi. Există problema preţurilor, dar e secundară”, a spus, la rândul său, ministrul estonian al Energiei, Riina Sikkut.

„Trebuie să vorbim cu furnizorii noştri de încredere, de la Norvegia la Statele Unite sau Qatar, pentru că acestea sunt ţările care pot atenua presiunea pe securitatea aprovizionării şi pe partea de preţuri, şi este pasul logic care trebuie făcut primul”, a afirmat şi ministrul austriac de resort, Leonore Gewessler.

La rândul său, ministrul Petrolului şi Energiei din Norvegia, Terje Aasland, a declarat că ţara sa ‘nu recomandă un plafon pentru preţul gazelor”.

„Cred că soluţia este construirea unui cadru comercial. Sugestia noastră este să continue discuţiile”, a subliniat oficialul norvegian.

Oricum, directorul executiv al Agenţiei Internaţionale a Energiei a semnalat că este fundamentală „solidaritatea între ţările UE” pentru a face faţă crizei gazelor.

„Dacă eşuăm în acest test, implicaţiile ar putea merge mult mai departe decât sectorul energetic”, a punctat acesta.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău