Zece secrete bine păstrate de însoțitorii de bord din avioane

17 Oct. 2022, 10:33
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
17 Oct. 2022, 10:33 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Fiecare profesie are micile ei secrete – coduri, gesturi, autorizații speciale. În avioane, însoțitorii bord au grijă să păstreze numai pentru ei anumite informații care le sunt utile pentru buna desfășurare a activității și a zborului.

Aproape una din patru persoane se teme de zbor, iar însoțitorii de bord sunt conștienți de acest lucru. Personalul din avion, care este responsabil de asigurarea siguranței la bord, știe o serie de trucuri pentru a evita panica. Iată câteva din micile secrete ale stewardeselor, potrivit Digi24.ro.

1. Însoțitorii de zbor pot deschide ușa toaletei în orice moment

Au voie să o facă numai din motive de siguranță, în cazul în care pasagerul pățește ceva în toaleta unui avion și are nevoie de ajutor. Amețelile, de pildă, sunt foarte frecvente în timpul zborului, motiv pentru care toate toaletele pot fi deschise din exterior.

2. Pilotul și copilotul nu mănâncă aceeași mâncare

Poate părea un detaliu nesemnificativ, dar în caz de intoxicație alimentară, vă poate salva viața. Pilotul este întotdeauna însoțit de un copilot, iar atunci când este timpul să mănânce, nu mănâncă niciodată aceleași lucruri, pentru a preveni o situație periculoasă, în cazul în care unul dintre alimente ar fi infestat cu germeni.

3. Măștile de oxigen sunt eficiente doar 30 de minute

Măștile de oxigen nu sunt concepute pentru a vă menține în viață pe parcursul întregii călătorii. Atunci când există o problemă cu depresurizarea, căpitanul le activează și aduce rapid aeronava înapoi la altitudine joasă, unde se poate respira chiar și într-o cabină nepresurizată. De aceea, măștile de oxigen vă pot ajuta să respirați timp de 15 până la 30 de minute, în funcție de capacitatea dumneavoastră respiratorie. Dar fiți siguri că acest timp este mai mult decât suficient pentru ca pilotul să coboare la o altitudine la care aerul devine din nou respirabil.

4. Membrii echipajului te cunosc încă dinainte de a te urca în avion

Atunci când vă înregistrați, întregul echipaj are acces la numele pasagerilor. Trebuie să știți că fiecare companie aeriană are propria „listă neagră” cu persoane care au avut un comportament impulsiv și agresiv. Dacă ați fost vreodată turbulent în timpul unui zbor, stewardesele vor ști.

5. Nu se bea apă de la robinet în avion

Nu este chiar un secret, dar ar trebui să știți. Din cauza aerului foarte uscat din cabină, este recomandabil să beți multă apă în avion. Da, dar nu de oriunde. Chiar dacă apa din avioane este descrisă ca fiind „potabilă”, din păcate, acesta stagnează ore îndelungate, ceea ce înmulțește bacteriile. Este mai bine să le cereți însoțitoarelor de bord pahare cu apă din sticle.

6. Dispozitivele electronice nu generează interferențe deranjante în timpul zborului

Imediat ce pasagerii sunt așezați pe locurile lor, echipajul îi roagă să își închidă telefoanele mobile și dispozitivele electronice. De ce? Pentru a evita interferențele cu echipamentul electronic al aeronavei. Cu toate acestea, cei din domeniu știu că riscurile de interferență pot exista doar în timpul manevrării trenului de aterizare, adică la decolare și aterizare, dar în plin zbor nu există niciun risc de oscilație. Prin urmare, nu este interzisă utilizarea telefoanelor, a calculatoarelor sau a tabletelor în timpul zborului, mai ales că wifi-ul în cabine este din ce în ce mai răspândit.

7. În cazul unei probleme, echipajul trebuie să intervină de la distanță

Nu se pune problema ca tot personalul de la bord să se adune în jurul unui pasager care are o anumită problemă, deoarece acest lucru ar putea provoca panică. În cazul în care un pasager nu poate suporta turbulențele, de pildă, un membru al echipajului are voie să vină și să se așeze lângă persoana respectivă pentru a o liniști. Este vorba pur și simplu de a-l ajuta prin gesturi să respire corect și să-și recapete calmul. Adesea, însoțitorii de bord se întorc de mai multe ori pentru a-i liniști pe cei mai anxioși, pentru că fiecare gest contează. Chiar și un simplu clipit poate calma un pasager.

8. Însoțitorii de zbor au tot dreptul să vă debarce

Dacă pasagerul este prea nervos, prea agresiv sau are dificultăți de respirație, de exemplu, poate să fie scos din avion. Astfel de cazuri sunt totuși rare, pentru că întârzierea unui zbor pentru a debarca pe cineva este foarte costisitoare. Cel mai frecvent motiv de debarcare este consumul excesiv de  alcool.

9. Echipajul beneficiază de reduceri semnificative de tarif pentru membrii familiei lor

Reducerile nu înseamnă călătorii gratuite. Membrii de familie ai echipajului pot călători însă în condiții avantajoase. În funcție de compania aeriană, însoțitorii de bord au un număr limitat de bilete în timpul anului. Există două condiții principale: plata taxelor de aeroport și îmbarcarea la bordul avionului numai dacă mai există loc în avion. În ceea ce-i privește pe părinții membrilor echipajului, unele companii aeriene le permit să călătorească pe viață, plătind doar taxele de aeroport. În cazul copiilor, aceștia sunt privilegiați de obicei până la vârsta de 25 de ani (vârsta poate varia în funcție de compania aeriană).

10. Echipajul este informat atunci când avionul transportă o persoană decedată

Acesta este probabil cel mai bine păstrat secret. Uneori, la doar câțiva metri de tine, în avion, poate exista un cadavru în cală. Sunt multe persoane decedate care au nevoie de repatriere în alte țări. Corpurile persoanelor decedate sunt transportate în sicrie închise bine. Căpitanul informează echipajul cu privire la numărul de persoane decedate care se află în cală. Este o informație importantă, pentru că, de exemplu, dacă un membru al familiei persoanei decedate se află și el în avion, personalul însoțitor îi poate acorda o atenție sporită și îl poate sprijini. Nu este însă obligatoriu ca personalul însoțitor să fie informat de existența unor persoane decedate în cală. Este o informație lăsată la latitudinea pilotului.

Află cum poți să devii însoțitor de bord în Republica Moldova. 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău