„Performanța” subvenționării în agricultură! Doar două din zece dosare acceptate pentru finanțare

08 Nov. 2022, 12:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Nov. 2022, 12:49 // Actual //  bani.md

Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură anunță că pentru finanțare 10 832 de dosare, dar pentru finanțare au fost acceptate doar 1983, ceea ce înseamnă un sfert din totalul dosarelor depuse sau două din zece.

Suma autorizată pentru finanțare a fost de 305,2 mil. de lei din totalul de 1,7 miliarde de lei. 50% din această sumă a fost deja direcționată pentru plata restanțelor la subvenții din 2021.

Totodată, datele AIPA relevă că ce mai mulți bani pentru subvenții au primit fermierii din Ocnița – 23,8 mil. de lei, Orhei – 19,7 mil. de lei și Edineț cu 17,5 mil. de lei.

Cei mai puțin bani au primit agricultorii din Basarabeasca – 1,4 mil. de lei și  Dubăsari – 1,8 mil. de lei.

Cea mai mare pondere a solicitărilor fiind înregistrate în domeniile pentru investiții în dezvoltarea infrastructurii post recoltare și procesare, valoarea subvențiilor a însumat – 446,82 mil. de lei (810 cereri), urmat de investițiile efectuate în procurarea tehnicii și utilajelor agricole – 4062 mil. de lei (2976 cereri), creditarea producătorilor agricoli – 250,33 mil. de lei (4205 cereri), investiții în înființarea/modernizarea plantațiilor multianuale – 193,94 mil. de lei (923 cereri) și zootehnie – 219,42 mil. de lei (484 cereri).

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală