Strategia perversă a democraților americani la alegerile intermediare. ”A fost un pariu riscant. Dar a dat roade”

10 Nov. 2022, 08:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Nov. 2022, 08:34 // Actual //  bani.md

Strategia Partidului Democrat din SUA de a ajuta candidaţii radicali pro-Trump din tabăra republicană, considerați mai uşor de învins la alegerile intermediare, pare să fi dat rezultate.

În Maryland, Dan Cox, care îl susţine pe Donald Trump şi acuzaţiile sale nefondate de fraudă electorală, a beneficiat astfel de cel puţin 1,7 milioane de dolari de la Partidul Democrat pentru a reprezenta Partidul Republican la alegerile intermediare, potrivit unei analize Washington Post. Marţi, el a pierdut în faţa democratului Wes Moore, primul guvernator de culoare al statului.
În Illinois, nu mai puţin de 34,5 milioane de dolari au fost investiţi în candidatura lui Darren Bailey, susţinut şi de Donald Trump, pentru postul de guvernator, în special prin spoturi publicitare care subliniază legătura sa cu fostul preşedinte şi prezintă rivalii săi drept centrişti moderaţi.

Datorită unui val de susţinere din partea trumpiştilor, Darren Bailey a câştigat nominalizarea partidului înainte de a fi învins drastic, marţi, de actualul democrat J.B. Pritzker, care l-a descris pe Darren Bailey ca fiind prea periculos pentru a fi guvernator.

Strategia de a interveni în alegerile interne ale partidului advers pentru a-şi promova candidaţii mai slabi nu este nouă, dar a câştigat mai multă atenţie în acest an.

Mulţi o numesc ipocrită, deoarece democraţii şi Joe Biden au insistat public şi în mod repetat că însăşi democraţia este în joc la alegerile intermediare. Şi ar fi putut la fel de bine să se întoarcă împotriva lor dacă unii dintre aceşti republicani ar fi creat surpriza câştigând poziţii cheie în anumite state. “Comisia de campanie a Partidului Democrat a primit multe critici, dar se pare că această strategie a dat rezultate”, a analizat Steven Maviglio, consultant de strategie.

“A-i ajuta pe cei (care neagă rezultatele alegerilor) să urce pe scară a fost un pariu riscant. Dar a dat roade”, adaugă el.
Consultantul se aşteaptă să vadă această tactică folosită mai frecvent în viitor, în ciuda rezervelor detractorilor săi. “Alegătorii obişnuiţi nu înţeleg toate acestea”, a spus el, “dar oamenii care ştiu să conducă şi să câştige campanii nu au limite în ceea ce priveşte strategia”. “Este riscant. Nu există nicio îndoială. Este un mare pariu”, a adăugat Steven Maviglio. “Dar, la fel ca majoritatea pariurilor mari, atunci când plătesc, plătesc foarte mult”.

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII