Haos, scandaluri, impersonări, risc de faliment, dar există şi o veste bună: Numărul utilizatorilorTwitter a crescut

14 Nov. 2022, 05:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Nov. 2022, 05:15 // Actual //  bani.md

Twitter a declarat că creşterea numărului de utilizatori “se accelerează” şi a atins “maxime istorice” în prima săptămână la conducerea lui Elon Musk, în timp ce încearcă să liniştească agenţii de publicitate după ce un număr tot mai mare dintre aceştia şi-au întrerupt activităţile pe platforma de socializare de la preluarea sa, conform Financial Times.

Într-un e-mail trimis luni unor agenţi de publicitate, consultat de Financial Times, Twitter a declarat că creşterea numărului de utilizatori zilnici activi monetizabili (mDAU), un indicator intern care numără numărul de utilizatori conectaţi cărora platforma le afişează publicitate a atins “maxime istorice” săptămâna trecută, ajungând la 20%, de la 15% în al doilea trimestru.

“Cea mai mare piaţă a Twitter, SUA, creşte şi mai rapid”, se arată în e-mail. Musk a încheiat acordul de cumpărare a platformei pentru 44 de miliarde de dolari pe 27 octombrie.

De la al doilea trimestru încheiat la 30 iunie, compania a adăugat peste 15 milioane de mDAU “depăşind pragul de un sfert de milliard”, se arată în e-mail. Twitter a raportat 237,8mn mDAU, în creştere cu aproape 17% faţă de anul trecut, în al doilea trimestru, ultimele sale câştiguri în calitate de companie publică.

Musk a scris luni pe platformă: “Utilizarea Twitter este la un maxim istoric lol. Sper doar ca serverele să nu se topească!”.

Acest lucru vine în contextul în care Musk încearcă să dezmintă îngrijorările că utilizatorii ar fi părăsit platforma în urma preluării sale, în ciuda promisiunilor mai multor celebrităţi de profil de a se muta în altă parte şi a creşterii numărului de utilizatori pe alternativa de nişă a Twitter, Mastodon.

Musk se confruntă cu o bătălie pentru a convinge marile branduri precum General Motors, Mondelez, Carlsberg, United Airlines, Volkswagen şi General Mills să reia publicitatea, Twitter bazându-se pe reclame pentru majoritatea veniturilor sale.

Companiile au suspendat marketingul din cauza temerilor că Musk, un “absolutist al libertăţii de exprimare” autointitulat, va slăbi moderarea conţinutului şi va scăpa de interdicţiile permanente pentru încălcări.
De asemenea, Twitter a precizat în e-mail că agenţii de publicitate de marcă “vor avea acum o etichetă suplimentară “Oficial” sub numele lor la relansarea Twitter Blue în această săptămână (miercuri)”, potrivit e-mailului de luni.

Compania lansează o nouă versiune a serviciului său de abonament premium Twitter Blue, la preţul de 7,99 dolari, care va permite utilizatorilor să plătească pentru verificările “Blue Tick”, disponibile în prezent doar pentru companii, politicieni, celebrităţi şi jurnalişti.

The Verge a raportat pentru prima dată datele privind creşterea numărului de utilizatori Twitter. Twitter nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Relaţia lui Musk cu agenţii de publicitate a devenit din ce în ce mai tensionată în prima săptămână în care a condus compania.
Miliardarul, care conduce, de asemenea, Tesla şi SpaceX, declarase anterior că nu va modifica politicile de conţinut ale Twitter până când nu va convoca un nou consiliu de moderare a conţinutului cu “puncte de vedere foarte diverse” şi a dat telefoane la începutul săptămânii trecute pentru a-i asigura pe agenţii de publicitate că platforma nu va deveni un “infern de tip “liber la toate””.

Vineri, Musk a susţinut că Twitter “a avut o scădere masivă a veniturilor, din cauza grupurilor de activişti care fac presiuni asupra advertiserilor, deşi nu s-a schimbat nimic în ceea ce priveşte moderarea conţinutului şi am făcut tot ce am putut pentru a-i linişti pe activişti”.

El a postat un sondaj pe Twitter în care întreba dacă agenţii de publicitate ar trebui să susţină libertatea de exprimare sau “corectitudinea” politică şi a ameninţat cu un “name & shame termonuclear” al mărcilor care şi-au retras publicitatea “dacă acest lucru continua”.

Mulţi directori de publicitate şi mărci au fost, de asemenea, neliniştiţi de decizia lui Musk de a concedia jumătate din angajaţii companiei, potrivit unor persoane din interior, ceea ce a afectat echipele de încredere şi siguranţă şi de vânzări de publicitate. Alţii au subliniat demisia, săptămâna trecută, a lui Sarah Personette, directorul pentru clienţi al Twitter, care a fost principalul lor punct de contact în cadrul companiei.

Clienţii sunt “atenţi şi vigilenţi”, a declarat un director de agenţie de publicitate, adăugând că mulţi alţii fac o pauză discretă.

Realitatea Live

10 Apr. 2025, 13:18
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Apr. 2025, 13:18 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Exporturile de floarea-soarelui din Republica Moldova au atins un nou record istoric în sezonul agricol 2024/2025, cu un volum de 486.674 de tone exportate în perioada iulie 2024 – martie 2025. Datele au fost prezentate într-o analiză de Iurie Rija, directorul Asociației „Agrocereale”.

Volumul exportat reprezintă cea mai mare cantitate livrată în ultimele patru sezoane, depășind cu 28% sezonul 2023/2024 și fiind mai mult decât dublu față de sezonul 2022/2023.

Valoarea totală a exporturilor a fost de 4,67 miliarde lei, semnificativ mai mare față de anul precedent (3 miliarde lei), însă nu a depășit recordul din sezonul 2021/2022, când Moldova a încasat 5 miliarde lei dintr-un volum mai mic, datorită unui preț mediu mult mai ridicat (12,26 lei/kg față de 9,59 lei/kg în sezonul actual).

„Creșterea actuală a exporturilor nu trebuie interpretată drept un succes absolut. Este vorba, în esență, de exporturi masive de materie primă, cu valoare adăugată redusă, în timp ce sectorul procesării rămâne în dificultate”, a declarat Iurie Rija.

În luna martie 2025 s-au exportat 69.275 tone de floarea-soarelui, cu 30% mai mult față de martie 2024. Prețul mediu a fost de 12,00 lei/kg, în scădere față de lunile ianuarie (12,09 lei/kg) și februarie (12,04 lei/kg). În portul Giurgiulești, prețul a coborât chiar la 10,80 lei/kg la începutul lunii aprilie, pe fundalul unei cereri mai slabe.

Topul exportatorilor în primul trimestru al anului 2025 este condus de grupul Rusagro, prin companiile „RUSAGROPRIM” și „AGRO-NOVA PRIM”, care au livrat împreună 49.227 tone. Urmează „OROM-IMEXPO” SRL cu 45.304 tone și „AGROFLORIS-NORD” SRL cu 26.844 tone, o companie care în mod tradițional se ocupa cu procesarea locală, dar a fost nevoită să exporte materia primă în formă brută din motive de eficiență economică.

Pentru prima dată, Turcia devine principala destinație pentru floarea-soarelui moldovenească, cu 193.033 tone importate între iulie 2024 și martie 2025. Aceasta a depășit România, care a absorbit 176.246 tone, și Bulgaria, cu 90.526 tone.

Turcia a oferit și cel mai bun preț mediu – 11,2 lei/kg, comparativ cu 10,4 lei/kg în România și 10,6 lei/kg în Bulgaria.

România, Turcia și Bulgaria au absorbit peste 1,76 milioane de tone de floarea-soarelui moldovenească în ultimii patru ani și un trimestru, ceea ce reprezintă circa 90% din exporturile totale ale Republicii Moldova pentru această cultură.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU