Afacerea aripioarelor KFC prosperă! Vânzări de milioane de euro pentru Dorin Recean și directorul PROTV Chișinău

14 Nov. 2022, 15:58
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Nov. 2022, 15:58 // Actual //  bani.md

Grupul de food service Sphera Franchise Group a înregistrat un profit net de 24,3 milioane lei românești (echivalentul a 6 mil. de euro) în trimestrul trei al acestui an, în creştere cu 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce EBITDA normalizat a fost de 37 milioane lei, în urcare cu 24%, potrivit rezultatelor grupului.

Vânzările generate în T3 2022 în România au contribuit cu 297,3 milioane lei, cele din Italia cu 45,5 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a atins maxime istorice cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane lei (echivalentul a 1,2 mil. de euro). În ceea ce priveşte contribuţia per brand, veniturile restaurantelor KFC au fost de 299 de milioane lei, ale Pizza Hut de 30,7 milioane lei şi ale Taco Bell de 17,9 milioane lei.

În ceea ce priveşte performanţa individuală, toate companiile din Grup au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor la nouă luni 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, conduse de KFC Italia (117,8 milioane lei, +53%), KFC Moldova (12,3 milioane lei, +39% echivalentul a 3 mil. de euro), Taco Bell (49,4 milioane lei, +37%), Pizza Hut (88,7 milioane lei, +36%) şi KFC România (685,4 milioane lei, +27%).

La 30 septembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 174 restaurante: 94 restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 43 restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 14 restaurante Taco Bell şi un restaurant Paul. Grupul avea, în septembrie, 4.643 de angajaţi, dintre care 4.312 în România, 254 în Italia şi 77 în Republica Moldova.

Filiala KFC din Republica Moldova a fost înființată în anul 2008 și are două restaurante, iar Sphera Franchise Group din România deține 80% și îi are ca parteneri pe Dorin Recean, fostul ministru de Interne și pe directorul PROTV Chișinău Cătălin Giosan cu câte 10%.

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII