(VIDEO) CCI a RM anunță lansarea expoziției „Fabricat în Moldova 2023”. Antreprenorii se pot înscrie

23 Nov. 2022, 13:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
23 Nov. 2022, 13:25 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Antreprenorii din Republica Moldova pot depune cererile pentru a participa la expoziția „Fabricat în Moldova 2023”, anunță Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM). Expoziția revine după doi ani de pauză din cauza pandemiei și a războiului din vecinătate. Cererile de participare pot fi depuse până pe data de 15 ianuarie 2023.

„Fabricat în Moldova” are scopul de a susține producătorii autohtoni din țara noastră și se va desfășura la centru expozițional „Moldexpo”. Expoziția se va desfășura în perioada 1-5 februarie 2023.

În cele două pavilioane își vor expune produsele circa 300 de antreprenori, de asemenea, unii își vor putea expune produsele și afară, în corturi.

„Experiența din anii precedenți denotă interesul sporit al companiilor și a consumatorilor, a populației față de această expoziție.” a menționat Sergiu Harea.

În acest an, la expoziția „Fabricat în Moldova” vor participa mai multe companii noi pe piața locală.

De asemenea, va fi organizat un forum internațional despre industria vinului, cu participarea delegațiilor din mai multe țări.

Potrivit președintelui Camerei de Comerț și Industrie va fi organizat transport pentru vizitatori spre centrul expozițional „Moldexpo”.

„Îndemn să promovăm producția și producătorii autohtoni, să consumăm producția autohtonă, să promovăm aceste produse și peste hotare.” a declarat Vasile Șarban, secretar de stat la Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO