Ludmila Malcoci, Keystone Moldova: Marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială

29 Dec. 2022, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
29 Dec. 2022, 10:51 // Actual //  MD Bani

Organizația Keystone Moldova, în cadrul proiectului „Valorificăm potențialul societății civile pentru promovarea și dezvoltarea antreprenoriatului social în Republica Moldova” finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia, a realizat studiul sociologic „Cunoștințe, atitudini și comportamente în domeniul antreprenoriatului social din Republica Moldova”. Rezultatele studiului au fost publicate pe 20 decembrie, de către directorul executiv al Keystone Moldova, Ludmila Malcoci. În cadrul unui interviu, Ludmila Malcoci a oferit detalii despre actualitatea, scopul și rezultatele studiului.

Chiar dacă, populația și autoritățile publice locale au o atitudine pozitivă față de întreprinderile sociale, conceptul de antreprenoriat social este puțin cunoscut, arată rezultatele studiului.

„Cel mai important rezultat pe care noi l-am constatat în rezultatul acestui studiu este că marea majoritate a populației nu cunoaște noțiunea de întreprindere socială. Ceea ce înseamnă că acest concept este foarte străin pentru populația generală. Deși, când i-am întrebat, au menționat că ar prefera să procure de la o întreprindere socială mai curând decât de la o întreprindere obișnuită, dacă calitatea produsului ar fi bună și dacă prețul ar fi avantajos”, declară Ludmila Malcoci.

Studiul a scos în evidență atât provocările antreprenorilor sociali, precum și nivelul de cunoștințe al populației și autorităților locale despre întreprinderile sociale. Datorită interviurilor realizate cu experții au fost deduse și recomandări pentru a dezvolta antreprenoriatul social în țara noastră.

Rezultatele obținute vor fi folosite pentru a elabora o strategie de comunicare atât pentru populația generală cât și pentru organizații nonguvernamentale, întreprinderi mici și mijlocii, autorități publice locale, în vederea promovării conceptului de antreprenoriat social.

„În cadrul proiectului ne dorim să elaborăm o strategie de comunicare pentru diferite grupuri țintă, cu diferite obiective, reieșind din nivelul de cunoștințe, atitudini și practici ale diferitor grupuri interesate, pentru ca, în final, în cazul populației generale, de exemplu, să îmbunătățim nivelul de cunoștințe generale despre întreprinderile sociale și ei să fie acei care procură mai des produse de la întreprinderile sociale, pentru a dezvolta întreprinderile sociale”, a adăugat Ludmila Malcoci.

Studiul a fost realizat în perioada iulie – septembrie 2022, pe un eșantion de 1142 populație generală, 109 consumatori ai întreprinderilor sociale, 106 OSC-uri ne-implicate în antreprenoriat social, 109 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii, 105 reprezentanți ai autorităților publice.

[bzplayer youtube=”https://youtu.be/d3xq1PWhRn4″ muted=”false”]

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII