Avatar 2 devine filmul cu cele mai mari încasări din 2022, al zecelea cel mai mare film din istorie

09 Ian. 2023, 04:44
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  bani.md
09 Ian. 2023, 04:44 // Uncategorized //  bani.md

“Avatar: Drumul apei” a depăşit încasările lui “Top Gun: Maverick” în primele trei săptămâni în cinematografe, adunând 1,51 miliarde de dolari la nivel mondial începând cu 16 decembrie, potrivit datelor Box Office Mojo citate de CNBC.

Filmul are astfel cele mai mari încasări din 2022 şi i-a permis să depăşească peste “Furious 7” din 2015 pentru a ocupa locul 10 în calamentul filmelor cu cele mai mari încasări din toate timpurile.

Observatorii de box office nu se aşteaptă ca “Avatar 2” să încetinească. Filmul va continua să adune vânzări de bilete şi este de aşteptat să aibă o priză fermă pe IMAX, Dolby şi alte formate de afişare premium până la lansarea “Ant-Man and the Wasp: Quantumania” luna viitoare.

Este o veste buna pentru Cameron, care, în perioada premergătoare lansării filmului, a susţinut că ar trebui să câştige cel puţin 2 miliarde de dolari doar pentru a fi profitabil. Împreună cu “Avatar” original (2,92 miliarde de dolari) şi “Titanic” (2,2 miliarde de dolari), Cameron a regizat acum trei dintre cele mai mari 10 blockbustere din toate timpurile.
Dominaţia în box office a “Avatar” nu a fost un dat de la început. Weekendul de deschidere al filmului nu a fost pe măsura aşteptărilor, iar furtunile de iarnă care au lovit mari porţiuni din ţară au scăzut, de asemenea, numărul spectatorilor.

Apetitul global pentru “Avatar 2” a ajutat la susţinerea filmului. În timp ce “Top Gun” a câştigat 718 milioane de dolari în Statele Unite şi 770 de milioane de dolari în străinătate, 1,05 miliarde de dolari din vânzările de bilete pentru “Avatar” au venit de peste ocean, iar publicul american a contribuit cu o sumă relativ modestă de 464 de milioane de dolari până la 6 ianuarie.
De asemenea, “Avatar” nu se comportă ca o continuare tipică. Cele mai multe continuări ale unor francize majore înregistrează în mod normal încasări de box office în avans, deoarece fanii se grăbesc să vină la cinematografe în weekendul de deschidere şi apoi se retrag rapid în fiecare săptămână, însă “Avatar” nu a înregistrat scăderi abrupte în primele trei săptămâni.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII