Washington Post: SUA ar trebui să furnizeze Ucrainei câteva tancuri Abrams pentru a închide gura Germaniei

23 Ian. 2023, 04:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Ian. 2023, 04:55 // Actual //  bani.md

Vladimir Putin, și-a lansat invazia în Uraina în urmă cu 11 luni, nu doar crezând că va prelua rapid Ucraina, dar și presupunând că alianța occidentală este prea slabă și dezarticulată pentru a crea un front unit împotriva lui.

Aceste așteptări s-au dovedit a fi dezastruos greșite, până la o altă întâlnire în stil Ramstein a aliaților Ucrainei, când refuzul Germaniei de a aproba transferul tancurilor de luptă Kievului a deschis prima crăpătură serioasă în ceea ce fusese un puternic front NATO. scrie The Washington Post.

Această crăpătură trebuie reparată rapid. Lăsând problema nerezolvată, dictatorul de la Kremlin va încerca cu siguranță să o folosească nu numai pe câmpul de luptă, ci și în zona de război paralelă – în opinia publică europeană.

Pe lângă sancțiunile occidentale împotriva Federației Ruse, care în timp va lovi din ce în ce mai mult economia rusă și va submina furnizarea de arme de înaltă tehnologie acesteia, ajutorul militar pentru Kiev a fost cheia supraviețuirii Ucrainei și a capacității acesteia de a rezista trupelor superioare numeric ale Moscovei pe câmpul de luptă. Germania a oferit mai mult ajutor militar Ucrainei decât orice altă țară, cu excepția Statelor Unite și a Marii Britanii.

Noile angajamente ale Germaniei indică o reorientare semnificativă a gândirii Berlinului care a avut loc imediat după invazia rusă. Cancelarul Olaf Scholz, care timp de decenii a urmat o strategie față de Moscova – promovarea parteneriatului economic și a interdependenței, bazată pe faptul că o astfel de politică ar face războiul în Europa de neconceput, la câteva zile după invadarea trupelor ruse în Ucraina, și-a schimbat dramatic atitudinea. El a anunțat o creștere majoră pe termen lung a cheltuielilor militare germane și a precizat că Berlinul va fi alături de aliații săi NATO împotriva unui război de agresiune neprovocat.

Era o dovadă că a apreciat amenințarea existențială la adresa ordinii occidentale, reprezentată de atacul îndrăzneț al lui Putin asupra unui stat suveran. Scholz era clar conștient că singurul „păcat” al Ucrainei era dorința de a fi o națiune pe deplin europeană – democratică, tolerantă și modernă. El a înțeles că dacă Rusia rămâne nepedepsită după ce a invadat o mare putere europeană precum Ucraina, țările europene mai mici ar fi și ele amenințate de fanteziile imperiale ale lui Putin.

Temerile politice ale cancelarului Scholz

Dar acest mesaj aparent nu a fost primit pe deplin de o parte a guvernului de coaliție al Germaniei și de publicul său. Sondajele arată că, deși sprijinul german pentru Ucraina rămâne în general relativ ridicat – deși mai puțin decât în ​​alte țări occidentale – este aproape egal împărțit în ceea ce privește trimiterea tancurilor de luptă germane în Ucraina.

Tancurile germane Leopard 2, dintre care câteva mii se află în arsenalele aliaților NATO din întreaga Europă, sunt cea mai bună opțiune pentru Ucraina. Ele depășesc numeric tancurile Challenger 2 din Marea Britanie și sunt mai potrivite pentru terenul și capacitățile de întreținere ale Ucrainei decât cel mai avansat tanc de luptă principal M1 Abrams din America.

Mai multe țări europene care au Leopard în arsenalul lor s-au declarat gata să le trimită în Ucraina, inclusiv membrii NATO, Polonia și Danemarca, precum și Finlanda, care a solicitat să adere la Alianță. Dar acele livrări trebuie mai întâi aprobate de Germania, care insistă asupra dreptului de a refuza contractele de vânzare de arme.

Scholz sacrifică o strategie bine gândită pentru calculele politice, șovăind în fața opoziției unor aliați politici și a unor părți ale electoratului german. Aceasta este o greșeală.
Unii oficiali de la Berlin au sugerat că vor trimite tancuri Leopard în Ucraina dacă administrația președintelui american Joe Biden face primul pas și oferă „acoperire politică” prin trimiterea unor tancuri Abrams de fabricație americană la Kiev.

Washingtonul este încă reticent să facă acest lucru, considerând că gigantul Abrams, care consumă mult combustibil și necesită întreținere constantă, nu este adecvat terenului ucrainean și capacităților Ucrainei. Aceasta poate fi o evaluare tehnică precisă.

Biden trebuie să rezolve problema

Cu toate acestea, dacă trimiterea câtorva tancuri Abrams este cheia pentru a ieși din impas asupra unui transport potențial mai mare de tancuri Leopard, președintele Biden ar trebui să-și dea aprobarea. El trebuie să facă acest lucru nu numai pentru a adăuga putere arsenalului Ucrainei într-un moment crucial al războiului, ci și pentru a menține hotărârea și unitatea occidentală în fața celei mai grave amenințări de generații.

Ucraina, al cărei stoc propriu de tancuri de luptă de fabricație sovietică s-a diminuat pe măsură ce războiul se prelungește, duce o luptă existențială. Lupta sa este și un test pentru Europa și o încălcare a celei mai importante porunci pe care se sprijină sistemul occidental: inadmisibilitatea războaielor agresive neprovocate.

Tancurile singure nu vor câștiga acest război. Ucraina are nevoie, de asemenea, de un număr mare de vehicule ușoare de luptă, transportoare de trupe blindate, obuziere, sisteme moderne de apărare antiaeriană și reaprovizionare constantă cu obuze de artilerie. Cu toate acestea, comandantul militar superior al Ucrainei a spus că Ucraina are nevoie de 300 de tancuri de luptă fabricate în Occident, care ar fi o componentă formidabilă în capacitatea Kievului nu numai de a-și menține teritoriul, ci și de a împinge Rusia din teritoriul pe care l-a ocupat ilegal.
Moscova se pregătește pentru o ofensivă majoră de primăvară, care este de așteptat să înceapă în următoarele două luni. Ucraina își poate lansa propria ofensivă. În joc nu este doar supraviețuirea Ucrainei, ci și conducerea și gândirea clară la Washington și Berlin. Nehotărârea Germaniei este o provocare critică pentru unitatea occidentală, iar Biden nu poate sta cu mâinile încrucișate în fața acestei provocări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală