TOP Cele mai scumpe branduri din lume

22 Ian. 2023, 13:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
22 Ian. 2023, 13:53 // Actual //  Lupu Eduard

Amazon este cel mai valoros brand din lume, în ciuda pierderii în valoare de 51 de miliarde de dolari

Apple își pierde clasamentul de top după ce a pierdut 57,6 miliarde de dolari

Tesla și BYD sunt printre mărcile cu cea mai rapidă creștere din lume, pe măsură ce cererea pentru vehicule electrice crește

Amazon a revenit pe primul loc ca cel mai valoros brand din lume, în ciuda faptului că valoarea mărcii sale a scăzut cu 15% în acest an, de la 350,3 miliarde de dolari la 299,3 miliarde de dolari, potrivit unui nou raport al companiei de consultanță lider în evaluarea mărcilor, Brand Finance.

Marca Amazon a scăzut cu peste 50 de miliarde de dolari în acest an, în mod substanțial în legătură cu scăderea puterii mărcii, ratingul său scăzând de la AAA+ la AAA, pe măsură ce consumatorii îl evaluează mai dur în lumea post-pandemie. Cercetarea Brand Finance a constatat că percepția clienților cu privire la serviciul pentru clienți la Amazon a scăzut – în același timp cu timpii de livrare s-au prelungit – și, împreună cu aceasta, consumatorii au devenit mai puțin probabil să recomande Amazon altora. Concomitent cu încheierea restricțiilor pandemice, oamenii se întorc la cumpărături în persoană, atenuând ușor nevoia de vânzare cu amănuntul online.

Apple (valoarea mărcii în scădere cu 16%, până la 297,5 miliarde USD) a devenit al doilea cel mai valoros brand din lume, valoarea mărcii sale scăzând de la 355,1 miliarde USD. Scăderea din acest an a valorii mărcii este legată de o scădere a veniturilor estimate, deoarece se așteaptă ca un lanț de aprovizionare cu bunuri perturbat și o piață a forței de muncă restrânsă să limiteze oferta de produse hardware marca.

Au fost un total de 48 de mărci tehnologice care au apărut în clasament, două în scădere față de cele 50 din 2022, după ce Snapchat și Twitter au renunțat. Alte mărci axate pe tehnologie care vor pierde valoare includ Samsung Group (valoarea mărcii în scădere cu 7%, până la 99,7 miliarde USD), Alibaba.com (valoarea mărcii în scădere cu 56%, până la 10,0 miliarde USD), Facebook (valoarea mărcii în scădere cu 42%, până la 59,0 miliarde USD) și WeChat (valoarea mărcii a scăzut cu 19% la 50,2 miliarde USD).

Pe partea pozitivă, Instagram (valoarea mărcii în creștere cu 42%, până la 47,4 miliarde USD) și LinkedIn (valoarea mărcii în creștere cu 49% la 15,5 miliarde USD) au crescut în sectorul tehnologiei, valoarea mărcii a fiecăruia crescând datorită strategiei bine executate. pentru a-și comercializa serviciile.

Unii dintre ceilalți mari câștigători în ceea ce privește valoarea mărcii includ producătorii de mașini electrice Tesla (valoarea mărcii a crescut cu 44%, până la 66,2 miliarde USD) și BYD (valoarea mărcii a crescut cu 57%, până la 10,1 miliarde USD), pe măsură ce cererea de mașini electrice crește, ca parte a unei tranziții mai ample. la o economie cu emisii reduse de carbon.

Pe lângă clasamentul Global 500 2023 al celor mai valoroase și puternice mărci din lume, Brand Finance lansează și Brand Finance Sustainability Perceptions Index, în asociere cu Asociația Internațională de Publicitate la Forumul Economic Mondial de la Davos. Acest raport dezvăluie că mărcile globale importante, cum ar fi Amazon, Tesla, Apple și Google, au fiecare miliarde de dolari sub rezerva gestionării cu atenție a reputației de angajament față de sustenabilitate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Apr. 2024, 09:27
 // Categoria: Slider // Autor:  Soroceanu Olga
23 Apr. 2024, 09:27 // Slider //  Soroceanu Olga

Philip Morris International (PMI) a făcut public cel de-al cincilea Raport Integrat pentru anul 2023, care prezintă progresele companiei în atingerea obiectivului său primar – crearea unui viitor fără fum. Cu un accent puternic pe practicile sustenabile, raportul evidențiază realizările în mai multe direcții, de la investiții în dezvoltarea produselor fără fum, promovarea economiei circulare, până la crearea unei culturi incluzive în cadrul companiei.

Raportul Integrat descrie strategia de sustenabilitate a Philip Morris International în două direcții: impactul produselor (ce produce compania) și impactul operațiunilor (cum compania produce). 

Principala ambiție a companiei este dezvoltarea alternativelor fără fum fundamentate științific. Raportul relevă că, începând cu anul 2008, Philip Morris International a investit peste 12,5 miliarde USD în această direcție. Totodată, la nivel global sunt peste 28 de milioane de utilizatori adulți ai dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului, prezente pe 84 de piețe în toată lumea. 

„2023 a fost un an marcat de unitate, determinare și un angajament continuu față de viziunea noastră – crearea unui viitor fără fum. Pe măsură ce ne confruntăm cu noi provocări, reziliența de durată a oamenilor noștri, talentul excepțional și profunzimea scopului ne asigură că suntem bine pregătiți pentru a ne continua călătoria – urmărind progresul, îmbrățișând inovația și promovând sustenabilitatea, în timp ce ne transformăm cu adevărat”, a declarat Jacek Olczak, director executiv al Philip Morris International. 

Construind un viitor fără fum, compania pune accent pe impactul produselor sale asupra mediului înconjurător. Pentru a reduce problema deșeurilor post-consum, Philip Morris International colectează dispozitivele de încălzire a tutunului care nu mai sunt funcționale. O parte din dispozitive sunt reparate și plasate din nou spre comercializare. Anul trecut, 320.000 de dispozitive electronice fără fum au fost recondiționate, dublu față de 2021. Dispozitivele care nu pot fi reparate sunt reciclate și utilizate în producție. 

„La Philip Morris International, sustenabilitatea este un proces continuu de transformare și inovare. Este o oportunitate pentru a regândi toate procesele de lucru și a implementa practici noi. Atât la nivel global, cât și local, compania noastră s-a angajat să se dezvolte sustenabil pentru a reduce impactul activității sale asupra mediului și societății. În 2018, ne-am alăturat programului global de colectare a dispozitivelor electronice uzate și am reușit să transmitem spre reciclare 5 tone de dispozitive colectate de la utilizatori”, a declarat Elena Naumenko, director al Philip Morris Moldova. 

Raportul descrie, de asemenea, angajamentul PMI de a promova incluziunea și egalitatea pentru cei peste 73.700 de angajați din întreaga lume. 

„Aceste angajamente fac parte din ADN-ul companiei de a promova oportunități echitabile de dezvoltare și avansare în carieră. Ne mândrim că, în Moldova, reprezentarea de gen în funcțiile de conducere este de 50/50. Suntem motivați să continuăm să construim un mediu de lucru incluziv și divers, în care fiecare membru al echipei se simte apreciat și încurajat. Eforturile noastre sunt confirmate de sondajele interne, care arată că peste 90% dintre angajații noștri sunt mândri să lucreze la Philip Morris Moldova și ar recomanda compania noastră prietenilor”, a declarat Elena Naumenko.

Raportul Integrat pentru anul 2023 demonstrează progrese în reducerea amprentei de carbon, precum și în promovarea practicilor de aprovizionare durabilă.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău