Video Recean: Starea de urgență este un mecanism necesar pentru starea de urgență

16 Feb. 2023, 15:01
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Feb. 2023, 15:01 // Actual //  bani.md

Premierul desemnat, Dorin Recean a fost întrebat de deputat din blocul BCS, Adela Răileanu când urmează să fie ridicată starea de urgență în care se află Republica Moldova.

„Starea de urgență este un mecanism necesar pentru starea de urgență. Noi suntem în stare de urgență și imediat ce vor fi eliminate aceste riscuri vom elimina starea de urgență ca și mecanism de gestionare. Trebuie să asigurăm acest echilibru pentru gestionarea riscului pentru a avea o activitate normală. Trebuie să înțelegem care sunt probleme cu această stare de urgență. Starea de urgență este instrumentul constituțional pentru ca să acționăm prompt în situații volatile în situații de urgență. Noi trebuie să înțelegem ce e cu această stare de urgență și vom lucra ca să deminăm din această volatilitate și vom scoate această stare urgență”, a răspuns Recean.

Ultima dată starea de urgență a fost prelungită pentru 60 de zile și a fost votată de deputați în data de 12 februarie.

Republica Moldova se află în stare de urgență din 24 februarie 2022, de la invazia Rusiei în Ucraina. De atunci, Guvernul periodic a prelungit-o.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală